Wedstrijden > SKV 1 - Good Luck 1

Datum: 13 maart 2010
Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): Sjaan Sprong

Good Luck 1 kampioen na nipte zege!

Giessen. Zaterdag 13 maart 2010 moest het gebeuren. Concurrent Melmac uit Tilburg, de nummer 2 van de ranglijst, had haar wedstrijd in de middag al gewonnen en dus moest de ploeg van Bert Mol minimaal gelijkspelen om kampioen te worden. Good Luck begon in het aanvalsvak met Heidi van Beusichem, Myrna van Brussel, Marcel Kievit en Leonard van der Sluijs. Van der Sluijs vervangt al enkele weken de geblesseerde Nico Overduin. Het verdedigingsvak bestond uit Jeroen Kars, Arnold Jansen, Samantha de Vos en Petra van der Valk, die de zwangere Britt Kievit verving, maar in de slotfase nog werd ingebracht om hiermee voorlopig te stoppen met het korfbalspelletje!

Het eerste verdedigingsvak verrichte in de openingsfase zeer goed werk en hield het uitstekend dicht. Ondanks dat de arbiter vele malen en vrij gemakkelijk Good Luck een vrije bal tegen gaf kon SKV, de nummer 4 van de ranglijst, hier niet van profiteren. De harde kern van supporters zag dat Good Luck met twee strafworpen een voorsprong nam. Al enkele weken creeerd de ploeg uit Middelharnis onstellend veel kansen, maar rond het ze niet af. Hierdoor maakte Good Luck het zichzelf wederom moeilijk, maar kon het door hard werken uitlopen tot een 3 - 6 voorsprong met rust. De ploeg van coach Mol opende de score en kwam op een comfortabele 3 - 7 voorsprong. Vanaf dat moment verloor Good Luck de concentratie en speelde het niet slim genoeg. De ploeg uit Sleeuwijk profiteerde daar mondjesmaat van, maar kwam langzaam terug tot 1 doelpunt. Het werd billenknijpen voor alles en iedereen wat achter Good Luck stond. Het publiek ging achter de ploeg staan en dit was net genoeg om in de slotfase SKV niet dichterbij te laten komen dan 8 - 9.

Geen grootse wedstrijd van Good Luck, maar met slechts 1 nederlaag, de meeste doelpunten voor en de minste tegen in de hele competitie uiteraard wel de terechte kampioen. Na afloop werd er in Giessen, maar vooral in de eigen kantine, waar ook de beker werd overhandigt, nog tot in de late uurtjes gefeest. Good Luck kan zich voor volgend zaalseizoen weer verheugen op de derde klasse, waar het uiteindelijk ook gewoon thuishoort.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (5), Arnold Janssen (2) en Samantha de Vos (2).