Wedstrijden > GKV D4 - Good Luck D2

Datum: 19 mei 2010
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck D2 heeft kampioenschap voor het grijpen...

Het was erop of eronder... de dood of de gladiolen zoals Louis van Gaal in Duitsland zo vaak heeft gezegd dit seizoen. Na de dramatische nederlaag afgelopen zaterdag tegen hekkensluiter Ventura Sport werd besloten om de D2 selectie even wat rust te geven om dit verlies mentaal te kunnen verwerken. Op zich kwam dit goed uit want dan kon de jeugd mooi helpen met het verkopen van de cake.

Maar goed zoals aangegeven een slecht gespeelde wedstrijd tegen Ventura, er werd verloren met 9-1 en we hadden niks in te brengen tegen deze gedreven tegenstander. De 2 punten voorsprong op concurrent GKV D4 waren dus verdampt.

Na de 1-0 thuis winst tegen GKV moest er dus opnieuw een goed resultaat neergezet worden om het kampioenschap binnen bereik te houden. GKV rook bloed want ook zij waren op de hoogte van de uitslag van afgelopen weekend.

Het begin was overduidelijk voor GKV binnen enkele minuten was de stand 1-0 en het vele publiek ging uit haar dak. Dreigde er een nieuwe afstraffing? Toch werd er niet slecht gespeeld, er was wat balverlies maar er waren zeker ook goede pases. Ariënne werd goed vrij gespeeld en scoorde de 1-1. Het werd stil aan de overkant.

Het geloof en vertrouwen in eigen kunnen groeide en met een mooi doelpunt van Rosanne werd de voorsprong een feit 1-2. Het werd nog stiller aan de overkant.... Het spel werd beter en beter maar het was ook ongelofelijk spannend. GKV miste wat kansen en wij hadden het moeilijk. Met name omdat GKV de kansen miste bleven we overeind.

Met een prachtig doelpunt van Sanne werd het zelfs 1-3 en leek het erop dat onze krijgers met een simpele overwinning naar Flakkee terug zouden gaan reizen. Kort voor rust even een concentratiefoutje en de stand was 2-3. GKV geloofde er weer in.

In de rust waren de instructies duidelijk: rustig spelen, goed vrijlopen overspelen en.... Zo lang wij de bal hebben kunnen zij niet scoren!

Makkelijker gezegd dan gedaan .. direct na rust kregen we een strafworp tegen. Gelukkig voor ons werd deze gemist en binnen enkele minuten kregen ook wij een strafworp. Matchpoint!!!! maar helaas ook deze werd gemist..

Ik moet zeggen dat de scheidsrechter erg goed floot, consequent en eerlijk! Complimenten!

Opnieuw kregen we een strafworp en opnieuw misten we deze opgelegde kans om de wedstrijd te beslissen. Jammer maar gewoon doorgaan. Good Luck werd wat onrustig en leed veel onnodig balverlies. Ook GKV wilde te graag het doelpunt maken en leed daardoor veel balverlies.

Met een goede doorloopbal besliste Ariënne de wedstrijd 2-4. Het was nu zaak om de wedstrijd uit te spelen. Dit lukte in het begin niet zo goed omdat we nog meer wilden scoren. Coach Adwin hield de ploeg op het goede spoor door erop te wijzen dat we niet meer zo nodig hoefden te scoren, de voorsprong was immers daar... zo lang wij de bal hebben kunnen hun niet scoren! Een waarheid als een koe.

En zowaar de boodschap was overgekomen. Rustig kijkend naar de vrijstaande speler, goed gooien, goed vangen en verder combineren. Zo hadden we een aantal lange aanvallen achter elkaar en was het eindsignaal plotseling daar! Blij met dit resultaat vielen de Flakkeese spelers elkaar in de armen.

Zaterdag 29 mei om 11.15 uur kan het kampioenschap dan daadwerkelijk binnen gehaald worden in de thuiswedstrijd tegen Oranje Wit. Dus opa's, oma's, papa's, mamma's, broers en zussen allemaal komen kijken om de ploeg naar de overwinning te schreeuwen.