Wedstrijden > Good Luck 1 - Swift 1

Datum: 22 januari 2005

Swift een maatje te groot voor Good Luck

Voor de derde maal moest Good Luck uitwijken naar Sportcomplex de Gooye om aldaar een thuiswedstrijd te spelen. Tegenstander was deze keer het hooggeklasseerde Swift uit Middelburg. In de uitwedstrijd tegen Swift had de ploeg uit Middelharnis het grootste deel van de wedstrijd voorgestaan. Pas in de slotfase kwam Swift terug en pakte toen alsnog de volle winst. Ook nu begon Good Luck sterk aan de wedstrijd en beide ploegen waren goed gewaagd aan elkaar. Good Luck pakte een kleine voorsprong bij 3-2, maar kon deze niet uitbouwen. Tot 4-4 liepen de ploeg gelijk op, maar Good Luck kwam steeds moeilijker tot een goede kans. Swift verdedigde zeer scherp en een voorkwam lange tijd een doelpunt van Good Luck. Swift liep uit naar een voorsprong van 4-7 en trok de wedstrijd voor het eerst naar zich toe. In de slotfase van de eerste helft leek Good Luck nog even terug te komen na de via een strafworp gescoorde 5-7. Swift bepaalde echter in de slotseconde de ruststand op 5-8, maar hiermee was de wedstrijd nog allerminst beslist. De tweede helft begon direct met doelpunt van Britt Abbas en het publiek ging er weer goed voor zitten. Net als vorige week tegen VEO had Good Luck ook nu een zeer zwakke periode in de tweede helft. Swift profiteerde hier optimaal van en scoorde zesmaal op rij en besliste de wedstrijd. De moed zakte in de schoenen bij de spelers en het noodzakelijke geluk werd ook niet meer afgedwongen. Bij Swift vielen de afstandschoten eenvoudig door de mand, terwijl bij Good Luck op alle mogelijke manieren de ballen uit en van de mand stuiterden. In de slotfase wisselde coach Jan de Leeuw nog driemaal, maar ook de invallers konden het spelbeeld niet meer kantelen. De uitstekend lijdende scheidsrechter Orru floot af bij een eindstand van 10-20 en hierdoor leed Good Luck de tweede flinke nederlaag op rij. Deze nederlaag was ingecalculeerd, maar de uitslag viel opnieuw tegen. Hopelijk kan men volgende week in de uitwedstrijd tegen Fiks de draad weer oppakken.

Doelpuntenmakers: Marcel Kievit (3), Jan-Willem de Vos (3), Britt Abbas (2), Nico Overduin (1) en Arjan Zondervan (1)