Wedstrijden > Good Luck 1 - ACKC 1

Datum: 5 maart 2005

Good Luck verpeelt kans op handhaving!

Middelharnis. Zaterdag 5 maart stond een zeer belangrijk duel voor Good Luck op het programma. Vooraf stond Good Luck op de zesde positie van de ranglijst en had Sagitta en ADO onder zich. De nummers 8 degraderen direct naar de derde klasse. De drie slechtste nummers 7 van acht poules uit de tweede klasse ook. Aan Good Luck de taak om tegen ACKC deze dag de punten te pakken. Het uitduel had Good Luck met 11 - 18 gewonnen. Vooraf was duidelijk dat hekkensluiter ADO had verloren en wonder boven wonder dat Sagitta koploper Swift het kampioenschap had afgenomen. Good Luck moest dus winnen.

De tribunes waren tot op de laatste plaats gevuld en zij zagen dan ook dat Good Luck weer niet scherp aan het duel begon en vrij snel met 1 - 3 achter stond. Vervolgens ging het wat draaien en na hard werken en door aanmoedigingen van de jeugdploeg van de maand (Good Luck C) kwam de ploeg uit Middelharnis op een 6 - 3 voorsprong. Vervolgens ging de strijd gelijk op en met nog 1 minuut op de klok stond het 7 - 6. Net voordat de arbiter voor rust floot schoot Britt Abbas fraai de 8 - 6 binnen.

De tweede helft zou een groot drama voor Good Luck worden. De verdediging stond vrij goed en hield stand, echter het tweede aanvalsvak van Good Luck kwam bijna 20 minuten niet tot scoren. Diverse kansen werden om zeep geholpen en er werd te gehaast gespeeld. ACKC kwam via twee discutabele doelpunten gelijk. Arbiter Flipse leek de tweede helft dan ook op een éénrichtingsweg te lopen en floot alles in het voordeel van ACKC. Zelfs het uit handen slaan van ballen liet hij doorgaan. ACKC profiteerde hiervan en scoorde. Wegens protest hierop kreeg Marcel Kievit de gele kaart voorgeschoteld. Kim Noteboom kwam het veld in voor de Marjon Soeteman. Met nog een paar minuten op de klok scoorde Good Luck haar enige doelpunt in de tweede helft en nog wel vanuit een strafworp. De koppen gingen weer hangen en de strijd was gestreden. Petra van der Valk verving Heidi Kamerling, maar ACKC speelde de wedstrijd professioneel uit en won terecht de strijd met 9 - 12. Good Luck heeft dit verlies aan zichzelf te wijten, hoewel de scheidsrechter ook een behoorlijk aandeel had in de beslissingen tegen Good Luck.

Door dit verlies is Good Luck op de zevende plaats geëindigd met 8 punten. Het heeft het nu niet meer in eigen handen en is dus afhankelijk van ploegen uit de andere zeven poules. De ploeg van coach De Leeuw heeft ook nog eens een behoorlijk negatief doelsaldo, wat betekent dat handhaving in de landelijke tweede klasse vrijwel uitgesloten lijkt.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (3), Jan-Willem de Vos (2), Britt Abbas (1), Liesbeth Los (1), Nico Overduin (1) en Arjan Zondervan (1).