Wedstrijden > Oranje Zwart C2 - Good Luck C3

Datum: 9 april 2011

Good Luck C3 wint eerste veldwedstrijd

Verslag geschreven door Laura en Jacintha en hier en daar aangevuld door Gijs.

Op 9 april speelde Good Luck C3 de eerste wedstrijd van het veldseizoen. Dit was in Westmaas tegen Oranje Zwart. De eerste verrassing begon al gelijk op de parkeerplaats bij vertrek, want Kim werd door haar vriendinnen opgehaald om vrijgezellenparty te vieren. Toevallig was Kees Anemaat één van de chauffeurs vandaag zodat Gijs toch nog hulp had bij coachen.

Bij binnenkomst zei iemand tegen Kees: 'het is hier Good Luck-dag vandaag' (de selectie moest 's-middags ook bij Oranje Zwart spelen). Waarop het antwoord van Kees was: 'Dat is wel te hopen'! Aan de C3 dus de opdracht om het goede voorbeeld te geven.

De wedstrijd dan. In de eerste paar seconde schoot Frederique de bal met een korte kans in en stonden we gelijk 1-0 voor. Daarna schoot Marieke de bal erin met een doorloopbal en stond het 2-0 voor Good Luck. De tegenpartij kreeg erg weinig kansen om te schieten of de bal was alweer voor ons. We waren goed bezig zowel aanvallen als verdedigend. Het was ook erg lekker weer om te korfballen. Ook Lisanne was goed bezig met schieten en het stond 3-0 voor Good Luck. Dat was ook de ruststand.

In de rust kwamen Laura en Jochem erin voor Rosanne en Jacintha. We kregen diverse kansen om 0-4, maar toch was het Oranje Zwart wat 1-3 maakte. Een mooi schot van Jochem bracht ons weer op 1-4 en een doorloopbal van Frederique 1-5. De tegenstander maakte nog een tegendoelpunt, maar we kwamen niet meer in gevaar. Lisanne scoorde de 2-6 en Frederique weer een doorloopbal; 2-7. Intussen kreeg er ook nog iemand per gemiste kans 10 cent minder zakgeld van haar vader, maar hierbij noemen we geen namen. Uiteindelijk besloot Jochem nog met een doelpunt in de laatste seconden de eindstand: 2-8.

Met twee punten in de pocket gaan we op naar de volgende wedstrijd!