Wedstrijden > Good Luck C3 - Albatros C5

Tekst: Gijsbert Gille
Foto('s): Kees Anemaat

Good Luck C3 kampioen!

Afgelopen zaterdag 4 juni is de C3 kampioen geworden. In een wedstrijd die wel leek op een finale werd Albatros C5 verslagen. Hierdoor is de C3 gezamenlijk met Albatros C5 en PKC C7 kampioen.

Good Luck C3 was het seizoen begonnen met een 2-8 overwinning op Oranje Zwart C2. Daarna volgde een thuiswedstrijd tegen Oranje Wit C5 die gewonnen werd met 10-5. Vervolgens speelden we uit bij PKC C5. Duidelijk was al dat dit één van onze concurrenten zou zijn voor het kampioenschap. Helaas lukte het in deze wedstrijd niet om te laten zien wat we konden en verloren we onnodig met 7-5. Een domper voor de ploeg, maar geen reden om de titelstrijd op te geven. Als we de andere wedstrijden zouden winnen zou het alsnog gaan lukken! Zo werden Sporting Delta C4 en DVS C2 beide met 6-2 verslagen en kregen we in de laatste wedstrijd de kans om alsnog kampioen te worden. Deze werd gespeeld tegen de ongeslagen koploper Albatros C5.

Onder warme omstandigheden, maar wel met een harde wind begonnen we de wedstrijd tegen Albatros C5. Die wind zijn we overigens inmiddels wel gewend. In de eerste helft hadden we de wind mee, wat aanvallend een groot voordeel is. Na een aftastende start begon het een beetje te lopen en kregen we wat kansjes. Een doorloper van Laura zette ons op voorsprong, waarna Frederique de verdiende 2-0 op het bord zette. De tegenstander schoot veelal tegen de wind in, waardoor de schoten bijna niet in de buurt van de korf kwamen. Prima voor ons dus. Uiteindelijk maakten ze toch nog 2-1 voor de rust.

In de tweede helft kwamen wij via Lisanne weer op 3-1, waarna Albatros gelijk weer tegen scoorde. Frederique liet nog even zien dat tegen de wind in schieten geen probleem is; 4-2. Wederom scoorde Albatros direct tegen, maar verder dan 4-3 kwamen ze niet meer. Het einde was van beide kanten rommelig, maar dit kwam vooral door de spanning. Wel werd er voor iedere bal geknokt en dit heeft ons vooral naar de overwinning geholpen. Ook hielp de negende man hier een handje mee. Erg leuk om zoveel publiek te hebben dat de ploeg aanmoedigt. KAMPIOENEN DUS!

Na de wedstrijd hebben we gezellig nog wat gegeten en gedronken met elkaar en zo van het kampioenschap genoten. Good Luck C3, bedankt voor een erg leuk seizoen!

Groetjes, Kim en Gijs.