Wedstrijden > TOGO 1 - Good Luck 1

Datum: 2 april 2005

Positieve week voor Good Luck

Good Luck moest het tweede deel van het veldseizoen starten met de lastige uitwedstrijd tegen TOGO uit Goes. Beide ploegen kennen elkaar door en door en Good Luck heeft vooral last van het verdedigende spel van TOGO. In de eerste helft was het vooral zoeken naar mogelijkheden en goede aanvallen. Dit lukte echter nauwelijks doordat er te weinig overleg en tactisch vernuft was. Good Luck leek na het zaalseizoen vergeten hoe om te gaan met achterverdedigende ploegen en vaak werden de verkeerde keuzes gemaakt. Gelukkig was ook TOGO aanvallend machteloos, waardoor er helaas voor de toeschouwers weinig te genieten viel. Vlak voor rust leek Good Luck toch een kleine voorsprong te kunnen pakken van 4-5. Men gaf TOGO echter in de laatste minuut alsnog de kans om gelijk te maken en deze werd gretig benut. Hierdoor werd er gerust met een gelijke stand, wat voor titelkandidaat Good Luck natuurlijk een onwenselijke situatie was. In de rust werden de kopjes dezelfde kant opgezet en het strijdplan aangepast. In een kort tijdbestek scoorde Good Luck vier keer op rij en sloeg direct het definitieve gat tot 5-9. Jan-Willem de Vos, die een groot deel van de week buikgriep had gehad, werd op dat moment vervangen door Gijsbert Gille. De resterende 20 minuten golfde het spel op en neer, maar de overwinning kwam eigenlijk niet meer in gevaar. Good Luck vergat om de voorsprong uit te bouwen en hierdoor bleef TOGO op het vinkentouw zitten. Good Luck ergerde zich ook te veel aan de rommelig leidende scheidsrechter Bos en zoals zo vaak had dit effect op het eigen spel. Afgefloten werd bij een 10-12 eindstand en de twee punten konden mee terug naar Middelharnis. Eerder deze week werd Good Luck verrast door de mededeling dat men in de zaal toch niet gedegradeerd was. Gedacht was dat men op doelsaldo was gedegradeerd uit de tweede klasse, maar door een fusie tussen korfbalverenigingen in Friesland is er ook volgend jaar plaats voor Good Luck. Dit mag met recht een flinke opsteker genoemd worden.

Doelpuntenmaker(s): Britt Abbas (3), Arjan Zondervan (3), Jan-Willem de Vos (2), Liesbeth Los (1), Heidi Kamerling (1), Nico Overduin (1) en Marcel Kievit (1)