Wedstrijden > Good Luck E1 - PKC E5

Datum: 14 januari 2012
Tekst: Thea van Sliedrecht

Good Luck E1 - PKC E5

De eerste wedstrijd van 2012 en op de valreep allemaal nog een heel goed en sportief 2012 toegewenst!

Iedereen had er zin en was aanwezig. Thomas had al even voor de wedstrijd berekend dat we toch wel moesten winnen om in ieder geval eerste te blijven. Zou het gaan lukken? Rif, Rianne, Nikki en Quinty mochten als eerste starten in de aanval. Er was een hele goede kans voor Quinty, maar die ging net op het randje van de korf mis. Dit gebeurde ook bij Rif, Rianne en Nikki. Het leek wel of er een deksel op de korf zat en de bal er gewoonweg niet in mocht. Er werd gewisseld van vak en iedereen hoopte dat de kansen er nu wel in gingen. Thomas, Jara, Milou K en Milou B gingen aanvallen. Gelukkig was het Jara die met een schot de 1-0 scoorde. Maar daar bleef het bij, ondanks de kansjes die er waren voor Thomas, Jara, Milou K en Milou B. Na een peptalk in de rust van de coaches dat ze iets feller en sneller moesten spelen, ging Good Luck E1 de tweede helft in. Job, Rianne, Sanne en Quinty gingen in de aanval. Na rondspelen opende Quinty de aanval en gaf een mooie pas aan Sanne, die deze benutte en de 2-0 scoorde. Ook nu lukte het weer niet om de voorsprong verder uit te breiden. Er werd gewisseld van vak en Thomas, Jara, Milou K en Sophie mochten nu gaan aanvallen. PKC scoorde een tegendoelpunt 2-1. Maar er werd gelijk aan de andere kant gescoord door Jara met een schot 3-1. Jara kwam op dreef en scoorde ook de 4-1. Hoewel er hard werd gewerkt was het toch een tamme wedstrijd. Wel werd er goed vrij gelopen en rondgespeeld. Maar de hoogtepunten van de wedstrijd waren toch wel dat: Quinty die probeerde te scoren en goed geconcentreerd verdedigde. Jara die ondanks het feestje van haar moeder, wakker genoeg was om te scoren. Sophie de bal goed onderschepte die van achteren kwam (vrouwen hebben nu eenmaal ogen in hun achterhoofd).

Rif dacht dat hij binnen het veld stond, maar toch écht er buiten stond. Thomas heel hard werkte en ondertussen aan het rekenen was op welke plaats we stonden. Rianne liet zien hoe hoog ze kan springen om een bal te pakken. Nikki met veel plezier lekker aan het korfballen was. Sanne haar doelpuntje weer wist mee te pikken en Job niet onder de indruk was van zijn tegenspeelster. Kortom iedereen heeft weer goed zijn best gedaan en meer kun je niet doen!

Spelers: Jara Anemaat, Milou Boeter (wissel 2e helft), Rianne de Bruin, Thomas van Driel, Rif Hoogenboom (wissel 2e helft), Sophie Kardux (wissel 1e helft), Milou Krijger, Nikki van der Made (wissel 2e helft), Quinty van Sliedrecht, Job Visser (wissel 1e helft) en Sanne de Vos (wissel 1e helft).

Coaches: Dick Boeter en Jacco de Vos