Wedstrijden > Good Luck 3 - Oranje Zwart 3

Datum: 11 februari 2012
Tekst: Adwin Krijger

Eerste zege Good Luck 3

Vandaag stond de wedstrijd Good Luck 3 tegen Oranje Zwart 3 op het programma, al lang voor aanvang in sportcomplex de Staver zinderde het van de spanning. Het was echter niet geheel duidelijk of dit kwam doordat het 2e en het 1e ook nog aan de bak moesten of doordat het derde tegen de nummer twee uit de poule moest aantreden.

De wedstrijd begon en wat we het hele seizoen nog niet voor mogelijk hebben gehouden gebeurde, een werkelijk flitsende start van het 1e aanvalsvak met daarin Leonie, Daisy, Harm en Adwin. Binnen drie minuten stond er een 2-0 voorsprong op het bord door een schot van Leonie en een terecht gegeven strafworp van Harm.

Het tweede aanvalsvak met daarin Els, Bregje, Andre en Maert pakten het goed op en al snel viel daar de 3-0. Wie de doelpunten toen allemaal maakten is niet meer geheel duidelijk maar het goede spel werd doorgezet en na een minuut of twintig stond er een comfortabele 6-1 voorsprong op het bord.

Het was duidelijk dat het derde een beetje onbekend was met het spelen in een ruime voorsprong want het scherpe ging er toch een beetje af. Langzaam maar zeker begon Oranje Zwart ook wat te scoren maar gelukkig scoorden we zelf gewoon mee.

Na rust zakte het iets in en kroop de tegenstander dichterbij. Na zo'n tien minuten in de tweede helft werd het 8-7 en was het pompen of verzuipen. Een foutje in de verdediging werd door Bregje goed afgestraft en de marge was weer 2 (9-7). Deze stand heeft lange tijd op het bord gestaan. Good Luck ging weer beter spelen met lange aanvallen, veel rebound en kansen, veel kansen werden om zeep geholpen. Good Luck niet bij machte om het definitief af te maken en Oranje Zwart niet bij machte om dichterbij te komen.

De licht geblesseerde Daisy werd vervangen door Marjon Soeteman en de leeg gespeelde Harm werd vervangen dor Marcel Kievit. Deze wissels pakten goed uit en even later viel dan toch de bevrijdende 10-7... matchpoint. Gelijk hierna viel de 11-7 en het slot akkoord werd verzorgd door Els die nummer 12 en nummer 13 erin prikte. Oranje Zwart scoorde nog eenmaal tegen en daar was dan eindelijk het eindsignaal van scheidsrechter Leo v/d Made.

De rode lantaarn is overgedragen aan ADO 5, de tegenstander van volgende week dus ook dat belooft weer een spannende wedstrijd te worden.