Wedstrijden > Good Luck 3 - ADO 5

Datum: 18 februari 2012
Tekst: Adwin Krijger

Tweede achtereenvolgende zege Good Luck 3

Vandaag stond de wedstrijd Good Luck 3 tegen Ado 5 op het programma, een wedstrijd tussen de nummer voorlaatst en de nummer laatst. Met de goede en verdiende zege van vorige week tegen de nummer 2 in de poule had ons derde er goede hoop op om deze wedstrijd ook winnend af te kunnen sluiten.

Al vroeg in de wedstrijd werd het verschil in zelfvertrouwen duidelijk. Good Luck scoorde makkelijk en speelde verder waar het vorige week gebleven was. Het eerste aanvalsvak met daarin Els, Bregje, Maerten en de debuterende Jonathan begonnen goed. Combineerden er lustig op los. De rebound was prima verzorgd met name door de lengte van Jonathan en het duurde dan ook niet lang voordat er 2-0 op het score bord stond.

Het tweede aanvalsvak met daarin Leonie, Anouscka, Harm en Adwin pakten het ook goed op maar draaide wel minder dan het andere vak. Korfbal is eigenlijk een simpel spelletje... afvang neerzetten en de ballen erin schieten. Dit was met name waar dit vak zich mee bezig hield althans Leonie dan. Afstandschoten, vrije ballen alles viel erin. Zo stond er een comfortabele 6-1 ruststand op het bord en het was duidelijk dat Good Luck 3 ook deze wedstrijd ging winnen. Niet omdat Ado zo slecht was maar het speelde gewoon met meer vertrouwen.

Met Kees voor Adwin en Kim voor Anouscka in de tweede helft ging het derde lekker door. Ook het andere vak draaide nog steeds prima, en de voorsprong werd gestaag uitgebouwd. Na 60 minuten stond er een verdiende 13-4 score op het bord en was de tweede overwinning dit seizoen een feit.

Over twee weken staat de uitwedstrijd tegen Ado op het programma en wellicht kan de goede flow daar worden doorgezet. Het derde gaat dan in ieder geval voor de derde overwinning op rij.