Wedstrijden > ADO E1 - Good Luck E1

Datum: 3 maart 2012
Tekst: Jacco de Vos

ADO E1 - Good Luck E1

Deze keer moesten we vroeg ons bed uit, want we moesten al om 9.00 uur in 's-Gravendeel spelen. Dat was de eerste 10 minuten wel te merken. We waren deze keer met 9 spelers, aangezien Job ziek was en Sophie een feestje had.

In de aanval begonnen we met Rif, Jara (heer), Nikki en Sanne. Zij begonnen erg onrustig en wisten de bal niet goed rond te spelen. In de verdediging stonden Thomas, Rianne (heer), Milou B. en Milou K. Als ze al de bal konden onderscheppen, dan was hij na slecht plaatsen al een aantal malen weer direct voor de tegenstander. Deze fase was niet echt best, en zo stonden we na de eerste 10 minuten met 2-0 achter.

Na van functie te hebben gewisseld ging het steeds beter. Het rondspelen ging beter in de aanval en de verdediging was ook scherper. Nadat Milou B. via een schot de stand op 2-1 had gebracht, was het even later Rianne die ook via een schot een gelijke stand op het scorebord wist te brengen, 2-2.

Nadat in de rust de kinderen verder waren geinstrueerd, kwam Quinty in het veld voor Nikki. Het spel werd steeds beter (zowel aanvallend als verdedigend) en er kwamen ook meerdere kansen vlak onder de korf. Ze gingen er echter niet in, zodat het een spannende wedstrijd bleef, met een licht overwicht voor Good Luck. Na weer van vak te hebben gewisseld was het wederom Rianne die via een schot wist te scoren en de stand op 2-3 wist te brengen. De tegenstander ging meer letten op Rianne, die dubbele dekking kreeg, waardoor Thomas steeds vrij stond. Good Luck wist hiervan echter niet te profiteren. Toen ook de scheidsrechter door kreeg dat de winst naar Good Luck ging, ging hij zelfs vrije ballen aan ons geven. Dit in tegenstelling tot de rest van de wedstrijd waar hij (bijna) alle vrije ballen aan ADO gaf.

Zodoende konden we de punten mee naar huis nemen. Volgende spelen we thuis onze laatste wedstrijd in deze zaalcompetitie.