Wedstrijden > Good Luck 2 - VIOS 2

Datum: 9 april 2005

Good Luck 2 in tweede helft langs VIOS

Op zaterdag 9 april speelde Good Luck 2 thuis tegen VIOS 2. Beide ploegen namen vooraf een degradatieplaats in en moesten allebei eigenlijk winnen. Uiteindelijk trok Good Luck aan het langste eind. Via een zeer magere 2-0 ruststand wist VIOS in de tweede helft aansluiting te vinden, maar was het Good Luck wat de wedstrijd naar zich toe trok en uiteindelijk met 10-6 won.

Good Luck 2 moest het tegen VIOS zonder Arie Jan Hartensveld en Thea Melaard doen. Op de bank begonnen hierdoor Myrna van Brussel en Arnold Jansen. Petra v/d Valk startte in de basis. De uitwedstrijd in Willemstad werd door de rood-witten gemakkelijk gewonnen, maar dat was ook een dag waarop alles lukte. Belangrijk zou het zijn om op voorsprong te komen tegen deze ploeg en het verschil vroeg te maken. Dit bleek echter niet eenvoudig. De aanval van Good Luck speelde op een te laag tempo. Men kreeg wel veel meer kansen dan VIOS, maar had grote moeite om deze af te ronden. Gelukkig werd er verdedigend weinig weggegeven waardoor er door twee strafworpen van Ingmar Adam een welpenruststand van 2-0 op het bord stond.

Good Luck wilde in de tweede helft de score verdubbelen, maar het was VIOS wat scherper uit de kleedkamers was gekomen. Razendsnel werd het 2-2 en dat was niet zoals men het zich had voorgesteld. Good Luck leek hierdoor echter wel te ontwaken en kwam weer op een 4-2 voorsprong. Deze voorsprong zou niet meer worden weggegeven. Tot 6-4 kon VIOS in de buurt blijven, daarna deelde Good Luck een goede tik uit. Het werd 9-4 en de wedstrijd leek wel beslist. Bij 10-6 floot de scheidsrechter, die de wedstrijd goed heeft geleid, voor het laatst.

Twee belangrijke punten voor de formatie van Wilko Kattestaart. Men heeft nu alles nog in eigen hand om degradatie af te wenden. In de komende weken zal Good Luck zeker proberen om nog meer punten te halen. A.s. zaterdag kan hiermee worden begonnen als Oranje Zwart 2 uit Westmaas op bezoek komt. De wedstrijd begint om 14.00u op het terrein aan de heuvelweg.

Doelpunten Good Luck: Ingmar Adam (3), Leonie Noteboom (2), Arno Doornhein (2), Petra v/d Valk (1), Jeroen Kars (1) en Gijsbert Gille (1)