Wedstrijden > Good Luck 1 - Blauw Wit 1

Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): André Quak

Good Luck pakt in zinderende slotfase overwinning op Blauw Wit

Zaterdag 15 september was Blauw Wit uit Kloetinge, volgens velen bestempeld als titelkandidaat, te gast in Middelharnis. De korfballers uit Middelharnis begonnen goed aan de strijd en kwamen op voorsprong halverwege het eerste bedrijf. Wederom was het spel goed en de hele ploeg werkte ontzettend hard, maar de ballen vielen wederom niet gemakkelijk door de korf. Toch wist Blauw Wit met twee fraaie afstandschoten net voor de thee de stand op 6 - 6 te trekken.

In de tweede helft was het spelbeeld nagenoeg hetzelfde. Echter liepen de gasten uit naar een verschil van drie punten, door een aantal onnodige fouten aan de kant van Good Luck. Maar veerkracht en concentratie werd voldoende geboden om de stand weer gelijk te trekken. Twee tactische wissels pakten goed uit en de wedstrijd werd met controle en pressie goed uitgespeeld, zodat de zeer goed leidende scheidsrechter de bal 10 seconden voor het eindsignaal op de stip moest leggen. Onder toeziend oog van het vele en enthousiaste publiek wist Good Luck de overwinning (13 - 12) binnen te slepen. Op de prachtige foto's van Andre is de ontlading en de emotie heel goed te zien, schitterend!!! Aanstaande zaterdag speelt Good Luck uit tegen Zaamslag.