Wedstrijden > Good Luck 2 - Oranje Zwart 2

Datum: 16 april 2005

Good Luck 2 pakt belangrijke punten

Op zaterdag 16 april speelde Good Luck 2 tegen Oranje Zwart 2 uit Westmaas. Onder slechte wedstrijdomstandigheden zette Good Luck een goede eerste helft neer en men kon rusten met een 7-3 voorsprong. De tweede helft was minder overtuigend en Oranje Zwart kon nog dichtbij komen. Uiteindelijk werd het 9-7 en werden er twee kostbare punten geboekt.

Coach en spelers van Good Luck hechtte vooraf veel waarde aan deze wedstrijd. Met de cruciale wedstrijden tegen Seolto en DSO in het verschiet was het van belang om ook tegen Oranje Zwart de punten te pakken. Daarbij wilde het team zich revancheren voor de onnodige uitnederlaag bij Oranje Zwart van september j.l. Good Luck kon startten met een compleet team. Op de bank begonnen Jessica de Vos, Arie Jan Hartensveld en Maarten Vijfhuize.

Oranje Zwart opende de wedstrijd door 0-1 te maken, waarna Good Luck weer op gelijke hoogte kwam. Good Luck probeerde vanaf dat moment de wedstrijd naar zich toe te trekken, men kwam op voorsprong, maar Oranje Zwart maakte toch weer gelijk. Toch kon er nog in de eerste helft de basis worden gelegd voor de overwinning. De formatie van Wilko Kattestaart liep uit naar 7-2 en met een 7-3 ruststand ging men rusten.

Met de wetenschap dat de zege nog niet zeker was ging Good Luck de tweede helft weer in. Het tempo zakte wat en Good Luck had moeite om een goede aanval neer te zetten. Toch werd er weer gescoord en kwam er een tussenstand van 8-4 op het scorebord. Good Luck wist de belangrijke 9-4 te maken en met nog ongeveer kwartier te gaan moest Good Luck hard werken om lekkage in de verdediging te voorkomen. Aanvallend zat het team er behoorlijk doorheen en dat bracht Oranje Zwart nog in de gelegenheid om terug te komen tot 9-7. Verder kwam de formatie uit Westmaas gelukkig niet en Good Luck werd de winnaar van het duel.

Een belangrijke en terechte overwinning voor Good Luck. Al tijdens de wedstrijd leek Oranje Zwart het verlies aan de scheidsrechter en het zware veld te wijten, maar hier had Good Luck ook mee te maken en is dus zeker geen geldige reden. Door deze winst is Good Luck DSO (wat knap gelijkspeelde tegen Albatros) voorbij gegaan en boven de rode streep beland. In de komende wedstrijden zal alles op alles gezet moeten worden om deze plaats te behouden. Volgende week speelt Good Luck 2 in Vlissingen tegen mededegradatiekandidaat Seolto 2. Hopelijk wordt er dan weer een goed resultaat neergezet.

Doelpunten Good Luck: Gijsbert Gille (3), Arno Doornhein (2), Ingmar Adam (2) en Jeroen Kars (2)