Wedstrijden > Good Luck B1 - Terda B1

Datum: 6 oktober 2012
Tekst: Arnold Jansen
Foto('s): Agnes Boeter

B1 wint ruim van koploper!

Afgelopen zaterdag stond voor de B1 de wedstrijd tegen koploper Terda op het programma. In de aanval begonnen Eelco, Antonie, Maaike en Glenn. In de verdediging Rowan, Jochem, Frederique en Chantel. Er was afgesproken scherp te starten en aanvallend veel de diepte te zoeken, helaas lukte het scherpe beginnen niet helemaal, want in de eerste minuut kon Terda de 0-1 al maken doordat we te ruim voorverdedigden.

In de aanval werd er goed rondgespeeld en daardoor goede kansen gecreëerd. Helaas werden, net als de afgelopen wedstrijden, de kansen niet omgezet in doelpunten. Uiteindelijk was het Glenn, van afstand, die in de 12e minuut de 1-1 maakte.

Het andere vak nam het goede spel direct over en ging ook op zoek naar een doelpunt. Na een slim balletje van Frederique naar Chantel, die onder de korf stond, kon laatst genoemde aanleggen van 2 meter. Helaas ging deze nog mis, maar Chantel kon door snel reageren de bal weer afvangen en deze alsnog door de korf gooien, 2-1.

Hierop volgende een mindere periode in de aanval, maar verdedigend kwamen we niet in de problemen. In het aanvalsvak werd er te weinig de diepte gezocht, waardoor het spel statisch werd. Uiteindelijk kon Chantel, vlak voor de rust, van afstand de 3-1 scoren.

Na de rust bleef het spelbeeld hetzelfde, wij hadden goede lange aanvallen en verdedigend kwamen we niet echt in de problemen. Terda wist wel nog op 3-2 te komen door een afstandschot en dacht zelfs even echt weer mee te kunnen gaan doen. Glenn dacht hier anders over door wederom van afstand raak te schieten, 4-2. Inmiddels was Anouk ingevallen voor Maaike. Na het wisselen van vak kon Rowan, door het goed insnijden van de dames 2 keer aanleggen voor een doorloopbal, 6-2. In de laatste minuut Glenn het aantal nog op 7 te brengen doormidden van een doorloopbal. Eindstand: 7-2.