Wedstrijden > Good Luck 1 - ZKV 1

Datum: 6 oktober 2012
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint met ruime cijfers van ZKV

Zaterdag 6 oktober was ZKV uit Zuidland de opponent van Good Luck. De ploeg uit Zuidland staat weliswaar onderaan de ranglijst, maar maakt het vele ploegen behoorlijk lastig! In de beginfase ging de strijd dan ook gelijk op! Echter na een kwartier sloeg Good Luck een gaatje van 3 doelpunten. Zuidland wist nagenoeg uitsluitend via 1 dame tot score te komen en de korfballers uit Middelharnis voerden de druk op, zodat er met 9 - 4 thee werd gedronken.

In de tweede helft ging Good Luck goed en geconcentreerd door. De ballen vielen na fraaie aanvallen wat gemakkelijker door de korf en ZKV leek niet bij machte om de defensie van Good Luck pijn te doen. In het laatste kwartier, bij een 14 - 4 tussenstand, kregen diverse reservespelers nog wat speeltijd. Het duurde hierdoor wat langer om de korf weer te vinden, maar dit lukte uiteindelijk toch. Helaas wist ZKV in de laatste vijf minuten nog twee keer te scoren, maar het laatste doelpunt kwam op naam van Good Luck. De scheidsrechter floot bij 18 - 6 voor het laatst.

Een ruime en wederom belangrijke overwinning voor Good Luck. Volgende week spelen Good Luck 1 & 2 de laatste wedstrijd van de eerste helft van het veldseizoen uit tegen respectievelijk Spirit uit Vlaardingen en DSO 3 uit Klundert.