Wedstrijden > Ventura Sport D2 - Good Luck D

Tekst: Jacco de Vos
Foto('s): Jacco de Vos

Ventura Sport D2 - Good Luck D

Nadat we de eerste 4 wedstrijden in winst hadden omgezet, moest het tegen Ventura gebeuren. We konden vandaag kampioen worden. Het weer speelde niet mee en ook de toegangsweg naar Ventura was opengebroken, m.a.w. ze probeerden het ons zo moeilijk mogelijk te maken. In de aanval begonnen we met Quinty, Sophie, Jara (heer) en Milou K. (heer). De verdediging bestond uit Jasmijn, Milou B., Rianne (heer) en Thomas.

In de aanval lieten we de bal lekker rondgaan, en kregen we voldoende kansen. Al vrij snel scoorde Milou K. via een doorloopbal de 0-1. In de verdediging hadden we de zaken goed voor elkaar, Ventura wist nauwelijks kansen te creëren. Nadat Jara via een doorloopbal de 0-2 op het bord had gebracht, werd duidelijk dat we deze wedstrijd niet hoefden te verliezen. Veel konden we spelen via diepteballen, soms liepen we daarbij elkaar in de weg. Ook voerden we sommige acties te ver door. In plaats van iemand in 1 keer vrij voor de korf te zetten, werd onderweg de bal 3-4 keer overgegooid, waardoor het misging.

Jara wist even later via wederom een doorloopbal en een schot de stand op 0-4 te brengen. Nadat er van functie gewisseld was, gingen we vrolijk verder met aanvallen, ondanks de regen. Thomas schoot de 0-5 binnen, en later was het Rianne die via een schot de 0-6 maakte.

Toen de rust was aangebroken had Ventura slechts 1 echte kans gehad. Nadat Sanne voor Jasmijn en Rif voor Thomas in het veld waren gekomen, starten we vol goede moed aan de 2e helft.

Ondanks dat het even harder ging regenen, wisten we via Milou K. (schot) de 0-7 te scoren. Even later was het wederom Jara die via een schot de 0-8 scoorde. Door een onoplettendheid in de verdediging, kon Ventura Sport ook juichen, ze scoorden de 1-8. Ook speelden we regelmatig in de aanval, de vrije man/vrouw niet uit.

Nadat er van functie gewisseld was, was het Sanne die via een schot de 1-9 maakte. Ook Rif wist zijn doelpuntje mee te pakken en scoorde de 1-10 via een schot. Nadat Sanne onregelmatig was gestopt, miste zij jammer genoeg de gegeven strafworp. Even later wist zij zich te revancheren, door alsnog de 1-11 via een schot te scoren. Tenslotte wist Rif nog via een schot te scoren, en onze eindstand op 1-12 te brengen. Door de vele doelpunten is onze administratie, en die van de scheidsrechter uit elkaar gaan lopen. Volgens de scheidsrechter was het 1-11.

Na het laatste fluitsignaal, barstte het feestgedruis los op het veld, en natuurlijk ook bij onze toeschouwers. Nadat de spelers gedoucht hadden, konden we genieten van lekkere cupcakes, gebakken door Thea. Bij terugkomst in de kantine van Good Luck, was de tafel al gedekt, zodat we later met z'n allen konden genieten van de kampioensfrietjes.