Wedstrijden > Spirit 1 - Good Luck 1

Datum: 13 oktober 2012
Tekst: Marcel Kievit

Magere uitslag genoeg voor overwinning Good Luck

Zaterdag 13 oktober sloot Good Luck de eerste helft van de veldcompetitie in Vlaardingen af tegen Spirit. Het begin was voor Good Luck, dat door het achterverdedigen van Spirit wat moeite had om rust te vinden in het spel. Na de 0 - 2 werd er circa 20 minuten niet gescoord. Kans op kans werd om zeep geholpen en Good Luck ging tegen zichzelf spelen. Spirit had grote moeite met de verdediging van Good Luck, maar wist toch na lange tijd van afstand de korf te vinden. Ondanks het rustige weer gingen de ploegen met een tussenstand van 2 - 2 thee drinken. Feitelijk hadden er aan de zijde van Good Luck al 10 doelpunten in kunnen en moeten liggen.

Na de rust opende Spirit de score. Aan de zijde van Good Luck werd gewisseld, maar iedereen bleef grote moeite hebben om met zelfvertrouwen de bal door de mand te gooien. Met hard werken werd doelpuntje voor doelpuntje gemaakt, maar het bleef billenknijpen voor iedereen in en naast het veld. De scheidsrechter floot bij 4 - 5 voor het laatst, een korfbaluitslag zouden ze bij voetbal zeggen, maar korfballers vinden dit een voetbaluitslag. De korfballers uit Middelharnis nemen deze twee belangrijke punten mee, maar waren uiterst ontevreden over het vertoonde spel. Toch belangrijk dat slechte wedstrijden worden gewonnen. Met deze overwinning gaat Good Luck op een gedeelde eerste positie (Blauw Wit) de zaal in. Na een korte rustperiode volgt een oefenprogramma en een bekerwedstrijd. Op 10 november start de zaalcompetitie.