Wedstrijden > Good Luck 1 - Dordrecht 1

Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): Petra van der Valk

Good Luck verliest in slotseconde van KV Dordrecht

Donderdag 8 november troffen Good Luck en Dordrecht elkaar in de beker. Kort na het fluitsignaal werd Liesbeth Los in het zonnetje gezet. Zij speelde haar 300ste officiele wedstrijd in het eerste van Good Luck. Een prachtig resultaat. Op de Ranglijst Good Luck 1-spelers allertijden is Liesbeth dan ook terug te vinden in de top 5. Op naar de 400 werd er van alle kanten geroepen.

Inmiddels stond Good Luck al op een 1 - 0 voorsprong en bouwde deze voorsprong langzaam uit. Verdedigend was Good Luck de eerste helft heer en meester over Dordrecht. Aanvallend werden er veel kansen gemist, maar desondanks en vanwege het feller reageren werd toch een terechte 8 - 2 ruststand op het scorebord gezet. De tweede helft verliep echter dramatisch. De ploeg uit Middelharnis leek de wedstrijd al in de pocket te hebben, maar binnen drie minuten maakte Dordrecht het gat tot een verschil van 3. Kans op kans werd aan de zijde van Good Luck gemist. Uitgespeelde kansen, doorloopballen en strafworpen vielen allen naast de korf. Er werd in de tweede helft nog 2 maal gescoord en zelfs tegen een vak met 3 spelers (vanwege een blessure bij Dordrecht) wist Good Luck geen doel te treffen. Door onnodige overtredingen en niet het overzicht kunnen behouden scoorde Dordrecht in de slotseconde terecht de overwinnende treffer. Hierdoor is Good Luck uitgeschakeld in de beker. We hopen dat deze slechte generale een goede les is voor aanstaande zaterdag als Good Luck met 1 en 2 aantreedt tegen Stormvogels 1 en 2 uit West Kapelle.