Wedstrijden > Seolto 1 - Good Luck 1

Datum: 23 april 2005

Good Luck wint van hekkensluiter

Vlissingen. Zaterdag 23 april stond voor de korfballers van Good Luck de strijd tegen hekkensluiter Seolto uit Vlissingen op het programma. Seolto doet het de laatste weken redelijk goed tegen de kopploegen en het was dus oppassen geblazen voor de ploeg uit Middelharnis. Tegenvaller was dat Nico Overduin wegens ziekte ruim twee weken geen training had bezocht, maar toch in de basis kon starten.

Op een zeer hobbelig veld nam Good Luck gelijk het heft in handen. Aanvallend had Seolto weinig in te brengen. Good Luck had weinig moeite om de aanvallen te stoppen en ging meer de strijd aan tegen het materiaal (zeer bewegelijke korf) en de wind, dan tegen de tegenstander. Nico Overduin leek hier het minst last van te hebben en prikte van afstand twee maal raak. Even later schoot ook de hardwerkende Arjan Zondervan van afstand de belangrijke 0 - 3 raak. Good Luck had veel meer balbezit, creëerde veel meer kansen en was duidelijk de betere ploeg. Echter uitte zich dit niet in het scoreverloop. Net voor rust stond de formatie van coach De leeuw op een 1 - 4 voorsprong. Net voordat de goed leidende arbiter Zeeman voor het rustsignaal floot frommelde Seolto haar tweede doelpunt er in.

De tweede helft begon Good Luck duidelijk beter. In de eerste aanval benutte Heidi Kamerling direct een vrije bal, waardoor de marge naar drie punten was vergroot. Good Luck stootte door en kwam op een 3 - 8 voorsprong. Met name Britt Abbas was sterk in de 1 tegen 1 en scoorde in totaal vier doorloopballen. Seolto kon het gat niet kleiner krijgen dan vier doelpunten en Good Luck kon haar spelers gaan sparen en de reserves wat speelminuten geven. Nico Overduin verliet het veld voor Jeroen Kars. Petra van der Valk kwam het veld in voor Myrna van Brussel en zo’n tien minuten voor tijd verliet Marcel Kievit licht geblesseerd het veld voor Ingmar Adam. Lindsay Abbas kreeg nog vijf minuten speeltijd en verving Liesbeth Los. Er stond een zeer jong team in het eerste en onder leiding van Jan-Willem de Vos, met twee afstandschoten, werd de eindstand op 8 - 15 bepaald.

Ondanks het matige spel behaalde Good Luck met de invallers toch een klinkende en belangrijke overwinning. Aanstaande dinsdag speelt Good Luck het restant van een eerder gespeelde wedstrijd die halverwege gestaakt werd door een blessure van de scheidsrechter. Tegen VIOS (W) staat Good Luck met 6 - 8 voor. Daarna heeft de formatie van coach De Leeuw zo’n drie weken vrijaf (vakanties). Op 21 mei wordt de competitie thuis tegen koploper Olympia (S) hervat.

Doelpunten Good Luck: Britt Abbas (4), Jan-Willem de Vos (4), Nico Overduin (3), Heidi Kamerling (2), Jeroen Kars (1) en Arjan Zondervan (1).