Wedstrijden > Good Luck 1 - Stormvogels 1

Datum: 10 november 2012
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck opent zaalseizoen met nederlaag

Op zaterdag 10 november startte de zaalcompetitie. De opponent was Stormvogels uit West Kapelle. Vorig seizoen won Good Luck met 13 - 9 van de geel-zwarten, deze dag was Stormvogels vooral in de tweede helft een maatje te groot voor Good Luck. Nadine Bom begon in de basis, op de plaats van Nicole den Engelsman. De beginfase was overduidelijk voor Good Luck en opende de score. De strijd ging gelijk op en de korfballers uit Middelharnis hadden goede lange aanvallen. Echter, het gevaar kwam van te weinig mensen, zodat Stormvogels zich hier op kon instellen. Met een terechte 6 - 5 voorsprong gingen de ploegen de kleedkamer in.

In de tweede helft zette Stormvogels de toon door vooral met volle sprint naar binnen te gaan en de doorloper te zoeken. Good Luck kon hier moeilijk een antwoord op geven, maar bleef strijden voor de kansen. De kansen waren er wederom voldoende, maar ze vielen niet door het mandje. Hans Peterse en Petra van der Valk vielen in, maar konden het tij ook niet keren. De ploeg uit West Kapelle liep doelpunt voor doelpunt uit naar de overwinning. Good Luck kon net als in de bekerwedstrijd maar 2x scoren in de tweede helft. Veel te mager om in de race te blijven. De scheidsrechter floot af bij 8 - 13, een terechte overwinning van Stormvogels. Volgende week treden Good Luck 1 en 2 in Bergen op Zoom aan tegen Scheldevogels 1 en 2 en kunnen de vier punten hopelijk wel mee naar Middelharnis worden genomen.