Wedstrijden > Good Luck D - DSO D2

Datum: 17 november 2012
Tekst: Jacco de Vos

Good Luck D - DSO D2

Vandaag speelden we de eerste wedstrijd van de zaalcompetitie. Aangezien we op het veld kampioen zijn geworden, hadden we graag naar de 2e klasse gegaan, maar dit kon niet meer. Onze tegenstander was DSO D2 uit Klundert, omdat we op het veld met 7-2 hadden gewonnen van hun D1, verwachtten de coaches een vrij makkelijke overwinning. Daarom werd het team met een opdracht de wedstrijd ingestuurd, eerste ronddraaien rond de korf, iemand onder de paal zetten, en kansen creëren.

In de aanval begonnen we met Sophie, Milou B., Jara (heer) en Sanne (heer). Al vrij snel wist Sophie via een doorloopbal en een schot de 1-0 en 2-0 te maken. We waren veel beter als onze tegenstander, en zodoende werd het via Sanne, Milou B. en Jara 5-0. De verdediging die bestond uit Milou K., Quinty, Rianne (heer) en Thomas wisten de boel dicht te houden, en vrij snel de bal te onderscheppen.

Nadat er van functie was gewisseld wisten Rianne, Milou K., Quinty (2x) en wederom Milou K. de stand op 10-1 bij rust te brengen. Tussendoor had DSO ook weten te scoren. In de rust hadden de coaches weinig aanmerkingen, het team hield zich goed aan de opdrachten en de nieuwe opdracht was het halen van de 20.

Na rust kwamen Rif en Jasmijn in het veld voor Jara en Quinty. Net als in de eerste helft was het Sophie die de eerste 2 doelpunten maakte, gevolgd een schot van Sanne en een doorloopbal van Milou B. Daarna was het Sophie die met haar 5e doelpunt de stand op 15-1 bracht.

Bij het wisselen van functie, lagen we precies op schema, 5 doelpunten per kwart. Zouden we de 20 halen? Jasmijn maakte 2 doorloopballen en Milou K. dacht, dat kan ik ook en maakte er ook 2. De stand was 19-1. En ja hoor, in de laatste minuut bracht Thomas via een schot de eindstand van 20-1 op het scorebord.

Al met al een goede wedstrijd, veel doelpunten en hopen dat we volgende week meer tegenstand hebben.