Wedstrijden > Good Luck 1 - Olympia 1

Datum: 21 mei 2005

Good Luck blijft 3e klasser

Middelharnis. Zaterdag 21 mei stond voor het eerste team van korfbalvereniging Good Luck de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen op het programma. Vooraf kon het in theorie nog kampioen worden, maar met nog twee wedstrijden te gaan en drie ploegen boven zich was deze kans niet realistisch te noemen. Nummer twee Olympia uit Spijkenisse kwam op bezoek en heeft alles nog in eigen handen en na het kampioenschap in de zaal streven ze ook naar het kampioenschap op het veld. Net als de uitwedstrijd begon Good Luck ook deze wedstrijd weer gehavend aan de strijd. Liesbeth Los moest na twee weken griep verstek laten gaan en haar plaats werd opgevuld door Lindsay Abbas. Ook Heidi Kamerling was getroffen door een griep of koortsvirus, maar zij kon wel aan de strijd beginnen. In de eerste helft zag het vele publiek bij prachtig weer dat de strijd tussen beide ploegen gelijk opging. Good Luck maakte wat onnodige overtredingen, waardoor Olympia gemakkelijk tot scoren kon komen. Arbiter Spierenburg had een wat te nadrukkelijke rol en floot in het eerste deel wat aan de nadelige kant voor de korfballers uit Middelharnis. Hierdoor gingen de ploegen met 6 - 8 thee drinken.

In het tweede deel ging het tot 10 - 12 nog steeds gelijk op. De arbiter nam wederom diverse onnodig vreemde beslissingen, maar dit was aan beide kanten. Olympia (S) ging op dat moment met scherp schieten en Good Luck liet zich op sommige fronten te makkelijk aftroeven. Hierdoor ontstond een gat van maarliefst 8 doelpunten, 10 - 18. Kim Noteboom werd ingebracht voor de moegestreden Lindsay Abbas en Good Luck kon nog even doortrekken tot 13 - 18. Echter was de koek op en bij 13 - 19 floot de scheidsrechter de strijd af. Hierdoor blijft Olympia (S) in de strijd voor het kampioenschap en de ploeg van coach De Leeuw haakt definitief af en blijft ook volgend seizoen op het veld in de derde klasse spelen.

Na afloop was de jaarlijkse afsluitende barbecue. Sponsors Hans Meyer Advies en Sporthuis De Bont waren ook aanwezig bij deze gezellige afsluiting.

Aanstaande zaterdag speelt Good Luck de laatste wedstrijd van dit seizoen bij NIO in Rotterdam-Schiebroek. Coach Jan de Leeuw en speler Arjan Zondervan nemen dan afscheid. Good Luck wil minimaal de vierde positie behouden en zal er alles aan doen om deze strijd te winnen.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (5), Arjan Zondervan (3), Britt Abbas (2), Jan-Willem de Vos (2) en Heidi Kamerling (1).