Wedstrijden > DSO 1 - Good Luck 1

Datum: 8 december 2012
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck pakt een punt bij titelkandidaat DSO

Zaterdag 8 december was Good Luck te gast bij titelkandidaat DSO uit Klundert. De korfballers uit Middelharnis begonnen onwennig aan de wedstrijd en schonk de opponent een aantal doelpunten door balverlies cadeau. Na de 3 - 1 kwam Good Luck beter in de wedstrijd en vond de aansluiting. Met lange aanvallen bleven de rood-witten dichtbij de gasten uit Klundert. Helaas werd door het missen van een strafworp de voorsprong niet gepakt. DSO strafte dit af en ging daardoor met een terechte 6 - 5 voorsprong de kleedkamers in.

Vorige week liet Good Luck zien ook in de tweede helft als collectief te kunnen spelen en te kunnen scoren. Het scoreverloop was identiek als in het eerste bedrijf. Tot 15 minuten voor tijd. DSO ging op dat moment van afstand met scherp schieten, 12 - 9. Good Luck liet niet de kop hangen, maar bleef werken voor elke bal. Ook tactisch werd er iets anders gespeeld. Hierdoor kwamen beide ploegen weer op gelijke hoogte. Toch wist DSO kort voor tijd weer de voorsprong te pakken. Good Luck zette in de laatste minuut alles op alles en bracht Jeroen in stelling. Met nog 20 seconden schoot hij van afstand raak, zoals op het filmpje is te zien. De goed leidende arbiter floot bij 13 - 13 voor het laatst. DSO was niet content met het puntverlies, maar voor Good Luck voelde het als een gewonnen wedstrijd. Een belangrijk punt. Volgende week speelt Good Luck in De Gooye in Dirksland tegen Seolto uit Vlissingen en ook daar zullen de punten weer gepakt worden.