Wedstrijden > Good Luck 2 - DSO 3

Datum: 21 mei 2005

Good Luck 2 zeker van handhaving

Het was erop of eronder voor het team van Wilko Kattestaart deze zaterdag. Bij winst was men zeker van handhaving, maar bij verlies of gelijkspel allerminst. Met een incompleet team speelde men tegen de directe concurrent tegen degradatie DSO 3. Het bleek dat de rood-witten goed beseften waar het om ging, want er werd een goede wedstrijd neergezet. Via een 7-4 ruststand werd er een 13-7 overwinning geboekt en mag het team ook volgend jaar weer meedoen in de reserve vierde klasse.

Het was vooraf niet geheel duidelijk of zevende plaats in poule R4B wel goed genoeg was om handhaving te realiseren. Wat wel duidelijk was is dat de zesde plaats in ieder geval genoeg is. Tegenstander DSO 3 bevond zich vooraf op de zevende plaats met slechts één puntje minder dan Good Luck. Bij verlies zou DSO dus boven Good Luck komen. Bij winst is men niet meer te achterhalen. Beide ploegen staan zo laag geklasseerd omdat ze veel te weinig scoren. Een gemiddelde van acht doelpunten tegen een gemiddelde van zeveneneenhalf zegt wel genoeg.

De ploeg kampte nogal met personele problemen. Thea Melaard en Arie Jan Hartensveld zijn allebei nog geblesseerd, Jeroen Kars was op vakantie en Lindsay Abbas moest met het eerste team van Good Luck meedoen. Hun plaatsen werden ingenomen door Dineke Sprong, Petra van der Valk en Maarten Vijfhuize. Op de bank begonnen Lindsay Abbas en Arnold Jansen.

Good Luck begon goed en kwam via Dineke Sprong op voorsprong door middel van een zogenaamde Dineke-bal. Ook DSO scoorde en de beginfase van de wedstrijd ging gelijkop. Beide ploegen moesten goede kansen zoeken, omdat scheidsrechter van Woensel graag daadkrachtig optreedt en het spel zoveel mogelijk stillegde. Van minuut één tot minuut zeventig werd er dikwijls gefloten voor dingen die er helemaal niet waren. Dit verzieken van het spel leidde dan ook tot irritatie bij beide ploegen. Tot 5-4 ging de score redelijk gelijkop, daarna wist Good Luck een gaatje te slaan. Vlak voor rust wist Arno Doornhein slecht uitverdedigen van DSO nog te bestraffen en het leek uitdrukkelijk de goede kant op te gaan.

Natuurlijk was de ploeg er bij een 7-4 ruststand nog niet en moest het gat eigenlijk nog wat groter worden. Dit lukte, men kwam op 9-4 en het leek erop dat de tegenstander uit Klundert dit niet meer kon dichten. Die ploeg kreeg wel kansen, maar wist deze simpelweg niet te benutten. De Good Luck-ers wisten nog een goede eindfase neer te zetten en werd er gewonnen met 13-7.

Tevredenheid bij de spelers en coach. Handhaving is in ieder geval zeker en er is ook eindelijk weer eens flink wat gescoord. Dertien keer scoren is de ploeg dit veldseizoen nog niet vaak gelukt. Eigenlijk waren het er nog vijftien ook, maar de scheidsrechter was zo vriendelijk om twee totaal niet verdedigde doelpunten van Maarten Vijfhuize af te keuren. Achteraf kon er alleen maar om gelachen worden, want belangrijk waren deze beslissingen gelukkig niet. Volgende week speelt Good Luck de laatste wedstrijd van dit seizoen. Dan reist men af naar Rotterdam-Schiebroek om het op te nemen tegen het hooggeplaatste NIO 2.