Wedstrijden > VIOS D1 - Good Luck D

Datum: 16 februari 2013
Tekst: Jacco de Vos

VIOS D1 - Good Luck D

Onder begeleiding van flink wat supporters, trokken we voor onze laatste wedstrijd in de zaal naar Klundert, voor de wedstrijd tegen VIOS D1. Rif was er deze keer niet bij, hij moest naar een Open dag.

In de aanval begonnen we met Jara (heer), Milou K. (heer), Quinty en Milou B. Ondanks dat de meeste tegenstanders groter waren, lieten we de bal aardig rondgaan. Milou B. wist het eerste doelpunt te maken, via een doorloopbal. De scheidsrechter wilde hem eerst nog afkeuren, maar kwam er toen achter dat ze verdedigd werd door een heer. Even later was het Jara die via een schot de stand op 0-2 bracht. De verdediging, die bestond uit Thomas, Sanne (heer), Sophie en Jasmijn, had het niet echt moeilijk. Alleen vond de scheidsrechter dat alleen Good Luck zich regelmatig schuldig maakte aan lopen. Het werd duidelijk dat we veel beter waren (ondanks dat we niet super speelden), en al snel was het wederom Jara, die via een strafworp de stand op 0-3 bracht. Via een van de spaarzame aanvallen van VIOS, wisten zij via een schot de stand op 1-3 te brengen. Na van vak te hebben gewisseld, ging het aanvallen vrolijk verder. De scheidsrechter dacht dat hij hoofdklasse aan het fluiten was, en oordeelde dat na 2 vermeende uit de handen tikken van de bal, hij een vrije worp onder de paal moest geven. Beide partijen wisten niet wat er gebeurde, zodat een van deze vrije worpen als strafworp werd genomen. Dat mocht natuurlijk niet. Sophie wist via een doorloopbal en een schot de ruststand op 1-5 te brengen.

De coaches wilden dat de bal sneller rondging, en iets fanatieker op de bal.

Na de rust kwam Rianne er in voor Sanne. Het spelbeeld veranderde nauwelijks, en was het Milou K. die via 2 schoten de stand op 1-7 bracht. Even later was het Quinty die via een doorloopbal de 1-8 maakte, en was het Jara die via een schot de stand op 1-9 bracht. Na weer van vak te zijn gewisseld, was het Thomas die via een doorloopbal scoorde. Later waren het Rianne via een schot en Jasmijn van vlak onder de paal die de eindstand op 1-12 bepaalden.

Iedereen kreeg deze wedstrijd diverse kansen en ook bijna iedereen heeft gescoord. Na het douchen konden we genieten van cakejes, gemaakt door Sophie en Sanne, met het recept van Christine.

Totaal hebben we deze zaalcompetitie 92 keer gescoord, wat over 10 wedstrijden toch wel een aardig gemiddelde is, en gaan we in de stand eindigen op de tweede plaats. Nu gaan we ons alvast voorbereiden op het buitenseizoen, waar we het naar verwachting in een klasse hoger, moeilijk zullen krijgen.