Wedstrijden > Volharding 1 - Good Luck 1

Datum: 30 maart 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck hervat veldcompetitie met overwinning

Zaterdag 30 maart hervatte Good Luck de veldcompetitie. In klasse 4J strijden Good Luck en Blauw-Wit om het kampioenschap. De ploeg uit Middelharnis was de 1e wedstrijd te gast bij Volharding uit Yerseke. Door het ontbreken van Arnold en Jeroen zijn Ivo en Arno in de basis gestart. Onder koude omstandigheden liet Good Luck al snel weten dat het deze wedstrijd wilde winnen. Echter, Volharding kwam snel op gelijke hoogte. Daarna wist Volharding niet meer door de defensie van Good Luck heen te komen. Hierdoor kon Good Luck uitlopen tot 1 - 6 halverwege de 1e helft. Door concentratiegebrek, verkeerde keuzes en miscommunicatie in verdedigend opzicht af te straffen, kwam Volharding op 2 punten van Good Luck. Ook de looplijnen in het tweede aanvalsvak waren niet verzorgd. Dit werd snel ingezien en de kansen werden, vaak nog te weinig, toch afgerond. Met rust stond er een 5 - 11 voorsprong op het niet aanwezige scorebord.

In de tweede helft daalde de temperatuur en nam de wind (tegen) toe. De korf werd mondjesmaat gevonden. Het rendement was aanvallend te laag. Verdedigend zat de boel behoorlijk op slot, wat zeker een compliment waard is. In de slotfase kwam Ingmar in het veld en niet veel later maakte, na lange afwezigheid, Myrna haar rentree in de hoofdmacht. De slotfase was wat onzorgvuldig, maar Good Luck mag zeker content zijn met de 8 - 16 overwinning op Volharding en is deze wedstrijd geen enkel moment in gevaar geweest. Aanstaande zaterdag spelen Good Luck 1 en 2 thuis tegen Voltreffers 1 en 2 uit Oosterhout.