Wedstrijden > Good Luck 1 - Voltreffers 1

Datum: 6 april 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint van stug Voltreffers

Zaterdag 6 april stond de eerste thuiswedstrijd van de 2e helft van de veldcompetitie op het programma. Hekkensluiter Voltreffers uit Oosterhout trad om 15.30 uur in klasse 4J aan tegen Good Luck. Het uitduel in het najaar van 2012 had Good Luck gewonnen met 7 -10, maar ook toen bleek al dat het een stugge tegenstander was. Feitelijk bivakkeert Voltreffers dan ook niet op de juiste plaats op de ranglijst. De wind speelde ook nog eens parten, maar gelukkig was de kou enigszins verdwenen. De opening was voor Good Luck, maar de ploeg uit Oosterhout bleef constant bij. Bij een 6 - 4 voorsprong nam Good Luck verdedigend te veel risico, waardoor Voltreffers tweemaal vanaf de stip gelijk kon maken. Kort voor rust namen ze zelfs de voorsprong, maar met veel pressie in de slotminuut maakte Good Luck de gelijkmaker, zodat er met 7 - 7 thee werd gedronken.

In het tweede bedrijf nam de wind aanzienlijk toe en de korfballers uit Middelharnis hadden hem ook nog eens tegen. Good Luck moest daardoor erg diep gaan voor elk doelpunt en nam de voorsprong, maar de Oosterhouters gaven zich niet gewonnen. Circa 16 minuten stond het scorebord op 10 - 9 en met nog acht minuten spelen maakte Good Luck vanuit een doorloopbal de bevrijdende 11 - 9. Kort daarop werd van afstand een veilige marge neergezet en werden wissels ingebracht. De arbiter floot bij 12 - 9 af. Een belangrijke zege voor Good Luck in de race om de titel. Volgende week reizen Good Luck 1 en 2 af naar Kloetinge, om het op te nemen tegen Blauw Wit 1 en 2. Een sleutelwedstrijd voor beide koplopers in de vierde klasse. De selectie van Good Luck nodigt de supporters dan ook van harte uit om hen daar in de titelstrijd te ondersteunen, zodat de twee punten mee naar Middelharnis kunnen worden genomen.