Wedstrijden > ZKV 1 - Good Luck 1

Datum: 25 mei 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint eenvoudig van hekkensluiter ZKV

Zaterdag 25 mei was Good Luck te gast bij ZKV uit Zuidland. Het thuisduel had Good Luck met 18 - 6 van de hekkensluiter gewonnen, maar vorige week heeft ZKV bijna gestunt tegen 't Capproen uit Hellevoetsluis door 11 - 11 gelijk te spelen. Het grasveld lag er fantastisch bij, de wind was echter te hard om er ideale omstandigheden van te maken. De opdracht voor Good Luck was simpel; gelijk gedreven van start gaan en ZKV niet onder de druk vandaan laten komen. Wat vooraf door de coaches al werd geconstateerd, een gelaten indruk van de ploeg uit Middelharnis, uitte zich in de wedstrijd. Hierdoor was er veel concentratiegebrek en kreeg ZKV onnodig veel kansen, die ze niet altijd optimaal benutte. Het kwaliteitsverschil op alle posities was al snel duidelijk, maar liet zich niet op het scorebord zien. Met rust stond er dan ook maar een schamele 1 - 5 op het bord.

In de tweede helft zette Good Luck wat meer druk en liep langzaam uit, maar het niveau van de wedstrijd was niet hoogstaand. De windkracht 6 was debet aan de afronding van de afstandschoten en met nog 10 minuten op de klok kregen de meegereisde wisselspelers de gelegenheid om nog even mee te spelen. In de slotfase miste de ploeg uit Middelharnis nog twee strafworpen, waardoor de scheidsrechter bij 3 - 9 affloot.

Wederom een belangrijke overwinning voor Good Luck in de race om het kampioenschap en/of een promotie naar de derde klasse. De best geklasseerde nummer twee uit alle poules van de vierde klassen promoveren namelijk ook. Volgende week sluit Good Luck het seizoen af tegen Spirit uit Vlaardingen. Deze wedstrijd moet gewonnen worden om aanspraak te kunnen maken op promotie, waarbij ook nog resultaten uit andere poules van belang zijn! In het najaar had Good Luck het niet makkelijk tegen Spirit, maar dit hadden de korfballers uit Middelharnis uitsluitend aan zichzelf te wijten. Met eventuele promotie in het vooruitzicht en de steun van het trouwe publiek gaan we er vanuit dat de punten in Middelharnis behouden kunnen worden. We nodigen iedereen dan ook van harte uit om de ploeg te komen ondersteunen in de race om promotie naar de derde klasse!