Wedstrijden > Good Luck 4 - NIO 6

Datum: 8 juni 2013
Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): Sjaan Sprong

Good Luck 4 kampioen en afscheid van "Heintje"

Zaterdag 10 juni is het veteranenteam Good Luck 4 voor de tweede maal dit seizoen kampioen geworden. Op een zonovergoten dag werd NIO 6 met 14 - 3 verslagen. Alleen bij winst zou de ploeg uit Middelharnis kampioen zijn en dat lukte net als tijdens het afgelopen zaalseizoen. Bij rust was het slechts 5 - 1, maar dit was vooral te wijten aan de harde tegenwind. Kansen alom die simpelweg wegwaaiden. Het publiek was in grote getale op komen dagen, maar dit had mogelijk ook te maken met de BBQ na afloop van de wedstrijd, en zag dat Good Luck in de tweede helft wel de ballen door de korf kreeg. Arbiter Adam floot bij 13 - 3 zomaar! Er stond nog drie minuten op de klok, maar dit was het moment van Marjo Joppe, alias Heintje Davids (zoals ze zichzelf noemt), om afscheid te nemen van het spelletje als speelster. Alle respect van iedereen om als 60+er nog te korfballen, bedankt voor je inzet en we zullen je missen natuurlijk. Een bloemetje, maar vooral de high fives van alle ploeggenoten (waar ze bij elke wedstrijd om stond te springen), zullen haar nog lang bijblijven. Marjo krijgt op de eretribune een vaste zitplaats aangeboden, zodat ze bij elke thuiswedstrijd van Good Luck 1 vrije toegang heeft en een prachtig zicht op het speelveld. Na het fotomoment, de huldiging op het Diekhuusplein (met dank aan onze wedstrijdsecretaris) en de tocht op de kar door Middelharnis was het tijd voor feest. Good Luck 3, 4, scheidsrechters, partners en andere betrokkenen zijn uitgenodigd om het kampioenschap te vieren en het seizoen met een fantastisch georganiseerde BBQ af te sluiten. Tot halverwege de avond heeft iedereen genoten van de sfeer en het zonnetje. Iedereen bedankt voor het mogelijk maken van dit feestje en de inzet het afgelopen seizoen. Volgend seizoen speelt Good Luck 4 reserve Overgangsklasse (40+) en we hopen dan ook dat iedereen keihard in training gaat en zoveel mogelijk aanwezig kan zijn, om weer een kampioenschap te kunnen vieren.