Wedstrijden > Good Luck 2 - KVK 2

Datum: 14 september 2013
Tekst: Adwin Krijger

Ook winst in tweede duel voor Good Luck 2

Afgelopen zaterdag stond de tweede thuiswedstrijd van dit seizoen op het programma. Te gast waren de spelers van KVK 2 uit het Zeeuwse Kapelle. Een geduchte tegenstander want in de afgelopen jaren werden deze duels steevast beslist in het voordeel van KVK.

De jonge ploeg van Good Luck begon slecht aan de wedstrijd. Er werd slecht verdedigd, er was veel onnodig balverlies en ook aanvallend was het erg onrustig. Het was dan ook niet raar dat KVK op een 0-2 voorsprong kwam en het zat erin dat deze voorsprong snel uitgebouwd zou worden. Toch deed Good Luck wat terug en werd het 1-2 en naarmate de eerste helft vorderde kwamen de Good Luckers onder leiding van de ervaren Hans Peterse steeds beter in de wedstrijd. Jammer genoeg viel Anouk Krijger al vroeg in de wedstrijd uit met een enkel blessure maar gelukkig werd zij prima vervangen door Frederique Abbas.

Bij rust stond er een mooie 5-5 op het scorebord en ging het dus nog niet eens zo slecht. Volgens de coach moest er in de tweede helft met veel meer rust worden gespeeld. Verdedigend niet te dicht erop het is tenslotte moeilijk scoren van afstand met windkracht 6. Aanvallend rustig zoeken naar de kansen, hoge kant zoeken en afmaken.

Deze adviezen werden goed opgevolgd want er werd in de tweede helft een stuk beter gespeeld. Nadine Bom verving Anneleen Kolijn met de opdracht om samen met Frederique de beste speelster bij KVK uit te schakelen. Met Daisy Vroegindewey voor de moe gestreden Chantel Anemaat en Eelco van der Sluis voor Kees van Winssen kwam de wedstrijd in de slotfase terecht. Zo'n 13 minuten voor het einde scoorde Yorick een belangrijke vrije bal en was het gaatje geslagen. Uitspelen en zoeken naar de kansen die zouden komen. KVK wisselde nog en kwam terug tot 8-7 met nog 3 minuten op de klok was het spannend maar kon Good Luck stand houden en was de tweede winst een feit.

Volgende week staat de eerste uitwedstrijd van dit seizoen op het programma. Om 14.00 uur spelen we dan in Schiedam tegen Harga/Odi 2 en we zijn erg benieuwd of we de ongeslagen status dan kunnen vasthouden want ondanks dat er geen enkele doelstelling voor dit seizoen is bepaald is het natuurlijk wel erg leuk dat het zo goed gaat!