Wedstrijden > Harga/ODI 1 - Good Luck 1

Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): André Quak

Good Luck en Harga in evenwicht

Zaterdag 21 september was het kunstgras van Harga in Schiedam het toteel in de strijd tussen Good Luck en Harga. Enkele jaren geleden kwamen deze ploegen elkaar ook vaak tegen en was het doorgaans garantie voor gelijkopgaande strijd. In de eerste helft was Good Luck duidelijk de betere ploeg, feller in de duels en beter in de afronding. Met name van afstand vielen de ballen er in de eerste twintig minuten er prima in. Het was dan ook schitterend weer, zonder wind en met veel publiek. De slotfase van de eerste helft was wat moeizamer, maar Good Luck sloot wederom met een afstandschot van Melanie van der Valk af om direct daarna "thee" te gaan drinken. Een ruststand van 4 - 7 was dan ook een terecht beeld.

De coach gaf de ploeg mee om dit in de tweede helft vast te houden en langszaam uit te breiden. Echter, bij de eerste bal ging het al mis. Overtuiging ontbrak en de hele ploeg nam dit over en koppies gingen iets te snel hangen. Toch wist Britt Kievit nog vanuit een vrije bal het gat wat groter te maken, maar Harga rook bloed en ging de duels in de rebound flink wat steviger aan. Hierdoor konden de Schiedammers blijven schieten wat resulteerde in vier fraaie afstandschoten op rij. Wel dient hierbij een kanttekening gemaakt te worden ten aanzien van de arbiter die na twee overtredingen gefloten te hebben het spel liet doorgaan en buiten het fluitsignaal twee doelpunten goedkeurde. Good Luck moest vanaf de zijkant wat scherper worden gesteld en met Djoel Hullegie werd er meer rebound ingebracht. Met nog vijf minuten op de klok keek Good Luck tegen een niet-verwachte 11 - 9 achterstand aan. De tiende treffer voor Good Luck volgde en de laatste minuut ging in toen de reboundheer van Harga opmerkelijk genoeg vrijuit ging nadat hij Arnold Jansen bewust liggend onderuit trapte. Dit zorgde voor behoorlijk wat commotie rond het veld, sport doet behoorlijk wat met de emotie van een mens. Gelukkig had dit verder geen gevolgen, want invalster Liesbeth Los zorgde met een afstandschot voor de gelijkmaker, 11 - 11.

Een wedstrijd met twee gezichten en twee nasmaken, waarbij achteraf toch wel de blijdschap van een punt overheerst en een compliment aan de ploeg die tot aan het gaatje ging en het bijltje er niet bij neerlegde. Aanstaande zaterdag reist de selectie van Good Luck wederom die kant op en zal het dan opnemen tegen NIO uit Schiebroek.