Wedstrijden > NIO 1 - Good Luck 1

Datum: 28 mei 2005

Good Luck sluit af met zege

Het veldseizoen werd door de korfballers van Good Luck afgesloten met de uitwedstrijd tegen NIO uit Rotterdam. Het was een wedstrijd voor de statistieken, want in het eindklassement was Good Luck reeds verzekerd van een 4de plaats. Desondanks was men toch gebrand op een goed resultaat, omdat het de afscheidswedstrijd was van trainer/coach Jan de Leeuw en speler Arjan Zondervan. De eerste helft werd het spel geteisterd door flinke windvlagen. De doeltreffendheid was hierdoor niet zo groot en het publiek werd niet verwend. Toch kon Good Luck al snel een voorsprong pakken en kwam voor het rustsignaal door twee doelpunten van Petra van der Valk op een 3-5 voorsprong. Van der Valk was de vervangster van Heidi Kamerling, die vanwege vakantie niet aanwezig kon zijn. Tijdens de tweede helft waren de weersomstandigheden beter en dit kwam het spel zeker ten goede. De Flakkeese korfbalformatie kwam goed uit de startblokken en scoorde in een korte periode vier keer op rij. Met 3-9 was het gat geslagen en ging bij veel spelers de cruisecontrole erop. Elke keer als NIO dacht terug te komen dan werd er direct weer tegen gescoord, zodat de moed bij de tegenstander in de schoenen zakte. Arjan Zondervan fleurde zijn afscheidswedstrijd op met drie fraaie treffers en gaat volgend jaar zijn geluk beproeven op het voetbalveld van SNS. Met nog enkele minuten te spelen werd hij symbolisch gewisseld voor Ingmar Adam. De tevens afscheid nemende scheidsrechter Van Wijngaarden floot af bij een eindstand van 10-15 en de punten konden mee naar Middelharnis. In deze zware 3de klasse poule heeft Good Luck helaas geen potten kunnen breken, maar volgend jaar hoopt men onder leiding van de nieuwe trainer Kees Blok de stap naar de 2de klasse definitief te kunnen zetten.

Doelpuntenmaker(s): Jan-Willem de Vos (4), Petra van der Valk (3), Arjan Zondervan (3), Marcel Kievit (3), Britt Abbas (2)