Wedstrijden > NIO 1 - Good Luck 1

Datum: 28 september 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck onnodig onderuit bij NIO

Zaterdag 28 september was NIO de opponent van Good Luck. In Schiebroek traden de ploegen bij mooi weer aan voor een gelijkopgaand duel. Gezien de uitslagen was het ook te verwachten dat het deze dag om details zou gaan, daar hoeft niet voor in een glazen bol gekeken te worden. Thea Melaard verving de afwezige Myrna van Brussel. De wedstrijd leek een kopie van die tegen Harga. Uitstekende eerste twintig minuten en een terechte voorsprong voor Good Luck van 3 - 5. Niet iedereen liet genoeg passie, overtuiging en inzet zien en de automatische piloot wordt dan voorbij gelopen. Het kantelpunt van de wedstrijd was zes minuten voor rust aangebroken. Good Luck miste een strafworp en binnen drie minuten kwam NIO naast Good Luck. Met 3 - 6 de rust in gaan of met 5 - 5 is toch wel een aanzienlijk verschil.

Good Luck begon de tweede helft prima en nam de voorsprong. NIO maakte van afstand gelijk, maar nog was het spel aan de zijde van de korfballers uit Middelharnis beter. Wederom werd de bal op de stip gelegd en ook deze kon Good Luck niet benutten. Een behoorlijke domper voor de Good Luckers, en daarna treed de bekende wet van Murphy in werking. Scoor je zelf niet, dan doet de tegenstander het wel. Gelijk de aanval daarop strafte NIO dit af. De ploeg uit Schiebroek kwam in een flow en wist dat er punten te halen vielen tegen het wankelende Good Luck. Vervolgens nam NIO met afstandschoten een gat van drie doelpunten. Good Luck kwam niet meer dichterbij en de arbiter, die overigens een prima wedstrijd floot, eindigde bij 12 - 8 de wedstrijd.

Dit onnodige puntverlies heeft Good Luck volledig aan zichzelf te wijten. Hierdoor zakt Good Luck van de middenmoot naar de staart van de poule. Het spel is prima, maar het blijft schorten aan de afronding en daar draait het tenslotte toch om. Komende week zullen de koppies weer de juiste richting op moeten worden gezet, want aanstaande zaterdag is Melmac uit Tilburg de tegenstander. Met de juiste instelling, overtuiging en passie moet het mogelijk zijn om die twee punten in de zak te steken.