Wedstrijden > NIO 2 - Good Luck 2

Datum: 28 september 2013
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 verliest tweede duel op rij

Zaterdag 28 september stond de tweede uitwedstrijd van dit nog jonge seizoen op het programma van Good Luck 2. Onder een strak blauwe lucht met een heerlijke temperatuur was NIO 2 de tegenstander. Opnieuw een lastige omdat NIO van de 4 gespeelde wedstrijden er 3 winnend had afgesloten. NIO speelde vanaf het begin signaal een hoog tempo en daar waar de coach had aangegeven vooral het eigen spel en eigen tempo te spelen ging Good Luck toch mee met het tempo van NIO.

De eerste goal was voor ons maar al snel werd onze verdediging door het hoge tempo uit elkaar gespeeld. Toch konden we de eerste 25 minuten nog redelijk meekomen en speelden we zelfs beter als vorige week tegen Harga2. Na 25 minuten stond er een redelijke 6-4 score op het bord en toen begon de ellende... letterlijk want na een vinger uit de kom bij een dame van NIO riep Ivo even later dood leuk uit "die van mij staat er ook naast". Daar waar iedereen dacht dat dit een geintje was bleek het toch bittere ernst. In het ziekenhuis bleek de vinger namelijk gebroken en deze week zal zelfs een operatie moeten volgen.

De ploeg was hier zichtbaar van aangeslagen terwijl NIO vrolijk door ging met het hoge tempo. Vanaf dit moment vielen de doelpunten als rijpe appeltjes in de mand en was Good Luck niet meer bij de les. Verdedigend werden er vele fouten gemaakt en werd de score door NIO behoorlijk opgevoerd. Nadat bij nog een dame van NIO ook de vinger uit de kom schoot stond er aan het eind van de wedstrijd 17-7 op het scorebord en was het eerste echte pak slaag dit seizoen een feit.

Door dit verlies is Good Luck inmiddels gezakt naar de 5e plaats op de ranglijst en ziet het er toch naar uit dat we aan de onderkant van de middenmoot gaan spelen. Op zich helemaal niet slecht en wie weet kunnen we volgende week thuis op de vertrouwde Oostplaat tegen koploper Melmac weer voor een stunt zorgen!