Wedstrijden > ADO F1 - Good Luck F

Tekst: Britt Kievit
Foto('s): Britt Kievit

Good Luck F1 speelt goede wedstrijd tegen ADO F1

We zijn nu een aantal weken bezig met het seizoen. Het is leuk om te zien dat alle kinderen het reuze naar hun zin hebben tijdens de trainingen en de wedstrijdjes. Ook worden steeds meer vriendjes en vriendinnetjes enthousiast gemaakt over het korfballen. Dit resulteert erin dat Good Luck F1 op de woensdagen met 14 kinderen traint! Super leuk!

Met 8 kinderen vertrokken we zaterdagochtend richting 's Gravendeel waar de wedstrijd tegen ADO F1 op het programma stond. Net als de vorige tegenstanders, weer een ploeg met kinderen die al twee jaar met elkaar spelen. Ondanks een 1-0 achterstand wist Good Luck F1 snel gelijk te maken door een mooi doelpunt van Job. Helaas scoorde ADO F1 vervolgens 2x en stond het in de rust 3-1.

Het is heel leuk om te zien dat onze jonge Good Luck spelers in korte tijd steeds beter de bal leren rond spelen. Ten opzichte van de eerste wedstrijden wist Good Luck F1 nu wel een paar keer heel snel bij de andere korf te komen en kregen we zelfs een aantal kansjes. Met de stand van 4-1 voor ADO F1 mocht Good Luck F1 haar 'SUPER-speler' in brengen. Door 5 spelers van Good Luck F1 tegen 4 spelers van ADO F1, was onze snelle Job de vrije man en maakte hij met een prachtig schot 4-2. Helaas moest de 'SUPER-speler' weer het veld verlaten aangezien de stand nog maar 2 doelpunten verschil was, maar door weer een doelpunt van ADO F1 was dit van korte duur. Net voor tijd scoorde Job zijn derde doelpunt en werd de eindstand bepaald op 5-3. Ten slotte werden de strafworpen genomen en hebben wij voor het eerst gelijk gespeeld, 2-2. Kortom weer een zeer leerzame en leuke korfbalochtend.

De volgende wedstrijd staat gepland tegen Juliana F1. Op verzoek van hun is de wedstrijd verplaatst van zaterdag 12 oktober naar woensdag 9 oktober om 18.30 uur aan de Oostplaatseweg. Kom gezellig kijken!