Wedstrijden > Good Luck 1 - Melmac 1

Datum: 5 oktober 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck is het even kwijt

Zaterdag 5 oktober was het Tilburgse Melmac te gast in Middelharnis. Beide korfbalclubs staan vlakbij elkaar op de ranglijst. Winst zou een goede stap richting de middenmoot betekenen. Vooraf was iedereen het er over eens; er zou met veel inzet, beleving en passie gespeeld worden, want dit ontbrak ook vorige week tegen NIO. Al snel bleek dat deze afspraak in de kleedkamer was achtergelaten. Een duidelijk verschil in de intentie hebben en het uitvoeren daarvan. Melmac liet dit wel zien, bij elk schot, rebound en duel. Good Luck deed zijn best, maar dat is helaas niet genoeg. Gevolg is dat ballen er net niet in gaan en alles net niet lukt. De Tilburgers liepen vrij eenvoudig uit naar een ruststand van 2 - 7.

In de rust werd al geconstateerd dat het die dag gewoon niet ging lukken, forceren uit alle macht werkt dan vaak averechts. Na de hete thee verliet Arno Doornhein geblesseerd het veld en Melmac ging gewoon door. Halverwege het tweede bedrijf maakte Good Luck het derde doelpunt. De wedstrijd werd plichtmatig uitgespeeld en de arbiter floot bij 6-12 af. Hoogtepunt van deze wedstrijd waren de twee viertienjarige debutanten, Maaike van Welsenis en Frederique Abbas. Die beide gelijk voor spirit en gevaar zorgden. Prima debuut dus. Volgende week staat de lastige klus uit tegen Blauw Wit op de planning. De spanning moet er af, plezier moet centraal staan en punt voor punt de wedstrijd bekijken. Hoe gek dat ook klinkt, een overwinning moet dan ook niet het uitgangspunt zijn.