Wedstrijden > Blauw Wit 2 - Good Luck 2

Datum: 12 oktober 2013
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 verliest geflatteerd van Blauw Wit 2

Afgelopen zaterdag werd de uitwedstrijd tegen Blauw Wit 2 in Kloetinge gespeeld. Blauw Wit beschikt sinds dit seizoen gelukkig over een kunstgrasveld want in de voorgaande edities was de kwaliteit van de grasmat wel erg bepalend voor de kwaliteit van de wedstrijd.

Vooraf werd afgesproken dat we niet naar Blauw Wit zouden kijken maar dat we onze eigen wedstrijd zouden gaan spelen. De sleutelwoorden waren inzet, concentratie en hard werken voor elkaar.

Blauw Wit speelt over het algemeen verzorgd korfbal en Good Luck ging hier deze middag zeker in mee. De eerste helft was daardoor leuk om te zien en ging zeker gelijk op. Een paar kleine onnodige fouten zorgden ervoor dat er met de rust een 6-4 achterstand op het piepkleine bijna niet te lezen scorebordje stond. Tevreden over het spel werd de thee genuttigd.

In de tweede helft bleven de foutjes en Blauw Wit bouwde de voorsprong gestaag uit. Good Luck ging daarentegen de kansen missen en in een latere fase werden er zelfs steeds minder kansen gecreëerd. Strafworpen werden te gemakkelijk weggegeven. Jammer genoeg zakten we steeds verder weg en stond er aan het einde van de wedstrijd zelfs 16-6 op het bord. Hopelijk word er nog wel steeds geleerd van de fouten zodat we deze in de toekomst minder gaan maken!

Ietwat geflatteerd gezien het spel van de eerste helft. Qua inzet en spelopvatting had het minder moeten zijn.

Volgende week de uitwedstrijd tegen Stormvogels in het verre Westkapelle. Mogelijk liggen hier kansen op een goed resultaat. Stormvogels staat namelijk onder ons op de ranglijst. We zullen dan zeker weer dezelfde spelopvatting moeten hebben en de kansen die we krijgen afmaken.