Wedstrijden > Stormvogels 1 - Good Luck 1

Datum: 19 oktober 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck verliest slotwedstrijd

Zaterdag 19 oktober was de selectie van Good Luck te gast in het verre Westkapelle. Stormvogels, wederom een bekende tegenstander, werd twee seizoenen geleden nog kampioen tegen Good Luck in de derde klasse. Na een kort verblijf in de tweede klasse speelt Stormvogels weer in de derde klasse! Nadine Bom verving Myrna van Brussel die de donderdag voorafgaand aan de wedstrijd wederom zwaar geblesseerd raakte aan haar knie. Hierdoor is Myrna nu helaas genoodzaakt om volledig te stoppen met korfbal. We wensen haar veel succes met het herstel! In de eerste helft ging de strijd gelijk op en beide ploegen misten vele opgelegde kansen. Met 4-4 werd er gerust.

In de tweede helft nam Good Luck de voorsprong, maar Stormvogels schoot in 3 minuten tijd met scherp en nam de voorsprong, 8-5. Het begon aanzienlijk te regenen en de ploeg uit Westkapelle profiteerde hier goed van door druk op de korfzone te geven. De arbiter ging vanaf dat moment wat meer met twee maten meten en legde vrij makkelijk de bal op de stip voor Stormvogels. Vijf strafworpen tegen nul en tien vrije ballen tegen drie zegt toch wel iets. Stormvogels won echter terecht met 12-7. In de slotfase maakten Anouk Krijger en Kees van Winssen hun debuut in de hoofdmacht van Good Luck. Na afloop was het nog  gezellig naborrelen in de sfeervolle kantine van Stormvogels. De selectie eindigt de eerste helft van de veldcompetitie in de middenmoot en gaat zich nu voorbereiden op de zaalcompetitie.