Wedstrijden > Good Luck 1 - KCR 1

Datum: 14 november 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck uit de beker!

Donderdag 14 november was KCR, fusieclub van Sagitta en Bolnes, uit Ridderkerk de opponent van Good Luck in het bekertoernooi. Vooraf werd al rekening gehouden met een verlies, omdat de Ridderkerkers bovenin de 1e klasse meedraaien en Good Luck onderin de 3e klasse! De korfballers uit Middelharnis begonnen met een geïmproviseerde opstelling vanwege wat pijntjes bij diverse basisspelers. Helaas verlieten Melanie en Thea al snel geblesseerd het veld. Vanaf minuut 1 was al duidelijk dat het scorebord overuren ging draaien. De combinaties van KCR waren snel en effectief. Na drie keer overspelen volgde al snel een schot, ook onder druk, vanaf de zijkant en het schotpercentage van de bezoekers was uitstekend. Met de rust stond er een 4 - 17 stand op het scorebord. In de tweede helft ging Good Luck wat beter de duels aan en durfde het zelf ook wat vaker en sneller te schieten. Toch bleef KCR met scherp schieten. In de slotfase kwam de jarige Chantel Anemaat (15) het veld in. En met nog 3 minuten op de klok wist ze haar debuut op te kleuren met een prachtig doelpunt van afstand. De prima leidende arbiter floot de zeer sportieve wedstrijd af bij een 8 - 29 eindstand. Zaterdag is TOGO uit Goes te gast in Middelharnis en dan zal er alles aan worden gedaan om de punten in Middelharnis te houden.