Wedstrijden > VIOS 1 - Good Luck 1

Datum: 14 december 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint ook van concurrent VIOS!

Zaterdag 14 december had Good Luck wederom een belangrijk duel in klasse 3G. Na de winst van vorige week op Blauw Wit, concurrent in de strijd om handhaving in de 3e klasse, was het van belang om dit resultaat een vervolg te geven. VIOS uit Willemstad strijd naast Blauw Wit en Good Luck ook om een verblijf in 3G. Nadine Bom, Marjon Soeteman en Maaike van Welsenis vulden de plekken op van de drie afwezige dames die normaliter in de basis staan en hebben hun rol uitstekend vervuld. De thuisploeg uit Willemstad is doorgaans een stevige en fysieke vesting om te bestrijden, maar deze keer was de ploeg uit Middelharnis overduidelijk de betere ploeg. VIOS kwam niet door het collectief heen en via alle schijven en op diverse manieren kon Good Luck afronden. Arno doornhein liet duidelijk zien geen genoegen te nemen met een verlies en Arnold Jansen leidde zijn vak naar veel goede aanvallen. Britt Kievit schoot met scherp en zag zelfs twee doelpunten afgekeurd worden. Met rust had het verschil al groter kunnen zijn dan 5-8, maar het gevoel was prima.

Het was van belang om dit in de tweede helft vast te houden. En dit deed Good Luck. Djoel Hullegie was heer en meester in de rebound en kon op deze wijze Jeroen Kars rijkelijk bedienen van vele afstandschoten. Helaas werd de sfeer wat onvriendelijker, met name onderling bij de thuisploeg. Good Luck kreeg vanaf de zijkant de opdracht mee om zich hier vooral niet mee bezig te houden en het eigen spel te spelen. Dit werd keurig uitgevoerd en met nog 12 minuten op de klok was het verschil inmiddels 11 doelpunten. Hans Peterse en Frederique Abbas kwamen het veld in en de ploeg speelde de wedstrijd prima uit. De goed leidende arbiter floot bij 8-17 af, een hele belangrijke overwinning voor Good Luck. Aanstaande zaterdag speelt Good Luck een thuiswedstrijd tegen Atlas.