Wedstrijden > Good Luck 1 - ONDO 1

Datum: 11 januari 2014
Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): André Quak

Good Luck start 2014 met goede nederlaag!

Zaterdag 11 januari hervatte Good Luck na een kort winterreces de competitie tegen koploper en titelkandidaat ONDO uit Middelburg. Voorafgaand aan deze wedstrijd ontving Good Luck 2 nieuwe wedstrijdshirts, gesponsord door Van Welsenis Projectstoffering, en pakte in een prima wedstrijd direct het eerste punt van dit zaalseizoen. Het vlaggenschip van de rood-witten begon prima aan de wedstrijd en het tempo bij beide ploegen lag het eerste kwartier hoog! Echter, ONDO was scherper in de afronding en liep langzaam uit. Net voor rust liep Jeroen Kars tegen een elleboog aan en had direct een flinke zwelling onder zijn oog. De drie minuten tot de rust kon hij nog uitspelen, maar daarna moest Yorick Huizer zijn plaats innemen, die er al een zware wedstrijd in het tweede had opzitten. Ruststand was 6-11. In de tweede helft vielen de doelpunten om en om, maar door tactisch wat anders te gaan spelen kwam Good Luck langzaam dichterbij. Wel te langzaam, want vele opgelegde kansen werden niet verzilverd. Tien minuten voor tijd verliet Huizer moegestreden het veld en kon Eelco van der Sluijs zijn debuut maken. Good Luck kwam in de slotfase nog dichtbij, maar ONDO won uiteindelijk terecht met 14-16, waarbij ook nog een compliment uit mag naar de uitstekend leidende scheidsrechter! Volgende week speelt de selectie van Good Luck tegen nummer 2 uit klasse 3G TOGO uit Goes en hoopt de goede lijn door te zetten, want deze nederlaag was absoluut geen lelijke!