Wedstrijden > Stormvogels 1 - Good Luck 1

Datum: 1 februari 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck en Stormvogels in evenwicht

Zaterdag 1 februari was de gehele selectie te gast in Koudekerke om het op te nemen tegen Stormvogels. De jonge korfballers van Good Luck 2 trokken in de laatste minuut een kleine achterstand recht en behaalde in een uitstekende wedstrijd haar derde gelijkspel dit seizoen. Het vlaggenschip begon daarna aan het duel en speelt de laatste weken prima duels, die helaas niet altijd met punten worden beloond. Na 20 minuten stond er een 0-7 voorsprong op het scorebord. Daarna ging Stormvogels ook wat doen en trok de stand voor rust bij tot 4-8.

Begin tweede helft scoorden beide ploegen om en om, waarna standen van 5-9 en 9-13 op het scorebord verschenen. De tot dan toe prima leidende arbiter leek plotseling de weg volledig kwijt te zijn. Het lijkt of de ploeg uit Middelharnis hier de laatste weken patent op heeft. Er werd met twee maten gemeten, fysiek spel van de opponent werd met vrije ballen beloond en aan Good Luck zijde weggewuifd. Er werden drie overduidelijke strafworpen niet toegekend. Dit gaf Stormvogels moed en met name door de vrije ballen, die ook nog eens om duistere reden na het missen tot vier maal toe opnieuw mochten worden overgedaan, kropen zij dichterbij. Bij 12-13 werd eindelijk een strafworp toegekend. Slim van de tegenstander, maar onbegrijpelijk van de arbiter ging hij voor het nemen van de strafworp circa 30 seconden in discussie met een heer. De strafworp werd gemist en in de laatste minuut scoorde Stormvogels de gelijkmaker. Er kwamen nog wat kansen van beide kanten en in de laatste tien seconden kreeg Good Luck wederom een volledig onterechte vrije bal tegen. Om de vrije bal nemer uit zijn concentratie proberen te halen werd aan de zijde van Good Luck de kortste wissel ooit ingebracht. Gelukkig nam de vrije bal nemer de verkeerde beslissing en kon niet tot schot komen. De wedstrijd werd bij 13-13 afgefloten, waarbij beide ploegen een compleet dubbel gevoel aan overhouden. Winst en verlies lagen voor allebei om de hoek, maar een gelijkspel is dan toch uiteindelijk een terecht resultaat waar Good Luck toch wel content mee was. Komende zaterdag speelt de selectie van Good Luck in Kloetinge tegen Blauw Wit!