Wedstrijden > Blauw Wit 1 - Good Luck 1

Datum: 8 februari 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck verliest van zichzelf!

Zaterdag 8 februari was Blauw Wit de opponent van Good Luck. Voor beiden een belangrijk duel in de strijd om handhaving in de 3e klasse G. Good Luck opende de score, maar de thuisploeg volgde kort daarna. De ploeg uit Middelharnis was duidelijk de betere ploeg, maar beloonde zichzelf te weinig. Het enige wapen van Blauw Wit was de aanvoerder, die onder druk van afstand fraai en regelmatig raak schoot. De vele opgelegde korte kansen en afstandschoten die Good Luck creëerde en normaliter gewoon afrond misten deze dag allemaal hun doel. Desondanks stond er een 6-8 voorsprong op het bord.

In de rust werd nog benadrukt dat de tweede helft beter gespeeld moest worden dan de afgelopen wedstrijden. Dit werd helaas geen werkelijkheid. De aanvoerder van Blauw Wit bleef raak schieten en stond op 8 treffers van afstand en Good Luck stond tot vier minuten voor tijd slechts op twee treffers, tussenstand 14-10. Drie jeugdspelers werden ingebracht en forceerden nog twee strafworpen, waardoor de eindstand van 14-12 nog enigszins dragelijk was. Good Luck beloonde zich deze dag te weinig met doelpunten en ging tegen zichzelf spelen. De ballen wilden er gewoon niet in en daar draait het tenslotte om. Geen paniek, maar met vertrouwen de komende wedstrijd tegemoet gaan.