Wedstrijden > Good Luck 1 - Stormvogels 1

Datum: 29 maart 2014
Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): Nattaniel Ferrer

Good Luck niet scherp in de afronding!

Zaterdag 29 maart was Stormvogels uit Westkapelle te gast in het zonnige Middelharnis. Op een zeer gezellig en druk bezocht sportcomplex op de Oostplaat begonnen beide ploegen, onder enthousiaste aanmoediging van Good Luck D1, als jeugdploegje van de week, aan het duel. De ploeg uit Middelharnis begon onrustig en had in de beginfase te korte aanvallen. Daarentegen had Stormvogels lange en rustige aanvallen en veel balbezit. Na de 0-1 volgde de voorsprong voor Stormvogels van 1-3, waar Good Luck een zeer grote kans had gehad op de 2-2. Toch kwamen de korfballers uit Middelharnis beter in de wedstrijd en bogen een 1-4 achterstand om in een 5-4 voorsprong. De gasten straften onoplettendheid rond de korfzone af en Good Luck kon de diverse kansen niet afronden. De uitstekend leidende arbiter liet de ploegen bij 6-7 thee drinken.

In de tweede helft was Good Luck veruit de betere ploeg in het missen van de kansen. Qua spel deden de ploegen niet voor elkaar onder. Stormvogels liep langzaam uit en die bal ging er maar niet in. Diverse wissels werden ingebracht, maar ook deze mensen konden niet de ban breken en de bal in de korf krijgen. In totaal werd er in de tweede helft 3 maal gescoord door Good Luck, waardoor de eindstand van 9-12 een logische was. Good Luck heeft deze dag vooral van zichzelf verloren, en Stormvogels was dan ook de terechte winnaar. Hierdoor blijft Good Luck in de middenmoot hangen in de derde klasse. Volgende week staat er geen wedstrijd op het programma. De week erna hoopt Good Luck de draad weer op te pakken en punten mee naar Middelharnis te nemen.