Wedstrijden > KVK 1 - Good Luck 1

Datum: 12 april 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck verliest net van koploper!

Zaterdag 12 april was de selectie van Good Luck te gast bij koploper KVK uit Kapelle. In deze poule in de 3e klasse zijn elk weekend verrassende uitslagen waar te nemen. De korfballers van Good Luck bivakkeren in de middenmoot.

De eerste twintig minuten moeten een les zijn voor de komende wedstrijden, Good Luck was vooral verdedigend niet geconcentreerd en kreeg op kinderlijke wijze vrije ballen en strafworpen tegen. KVK strafte dit genadeloos af en stond op 6-0. Pas na 19 minuten scoorde de ploeg uit Middelharnis het eerste doelpunt. Heel langzaam kwam Good Luck beter in de wedstrijd en kwam tot de rust nog terug tot 9-5.

In de rust werden diverse tactische zaken besproken en de afspraken nogmaals goed herhaald. Wederom kwam Good Luck goed terug en bracht het verschil terug tot twee doelpunten. De prima leidende arbiter trapte helaas op een cruciaal moment wederom in het appelleren van de spelers van KVK en legde de bal zelfs op de stip. Achteraf gaf hij ruiterlijk toe dat hij mis zat op dat moment, zeker te waarderen, maar helaas kun je daar niets voor kopen. Toch werden de mouwen weer omhoog gestroopt en de wisselspelers Nadine Bom en Ivo Kroon brachten direct gevaar. In de slotseconde volgde zelfs de 12-11, maar helaas was de wedstrijd net te kort voor een gelijkspel. Volgende week speelt Good Luck thuis tegen Harga uit Schiedam en met deze wedstrijd in het achterhoofd zullen de punten zeker in Middelharnis behouden kunnen worden.