Wedstrijden > Good Luck 1 - NIO 1

Datum: 10 mei 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck stapje dichter bij handhaving

Zaterdag 10 mei hervatte Good Luck na twee vrije weekenden de competitie. NIO uit Schiebroek was te gast en staat veilig in de middenmoot! Daarentegen heeft de korfbalploeg uit Middelharnis nog diverse puntjes nodig om zich te handhaven in de derde klasse. Ondanks het onstuimige weer was er toch nog flink wat publiek op sportpark Oostplaat om de ploeg te steunen. Maar Good Luck had vooral veel steun van het ploegje van de maand, Good Luck E2. Met toeters en fluiten werd het vlaggenschip aangemoedigd, fantastisch!. Vanwege de windkracht 6 waren de doelpunten schaars en na een minieme achterstand ging Good Luck toch met een 5-4 voorsprong de rust in. In de beginfase van de tweede helft scoorden beide ploegen om de beurt en bij een 7-5 voorsprong en een wissel aan de zijde van NIO brak een ommekeer aan. NIO boog de achterstand met vier afstandschoten om in een 7-9 voorsprong. Met nog tien minuten op de klok werd de ploeg vanaf de kant aangespoord om de mouwen op te stropen en met lang balbezit veel doelpogingen te realiseren. De tactiek en inzet werd beloond. De rebound werd uitstekend ingevuld door Djoel Hullegie en Jeroen Kars, die beiden ook tekenden voor een treffer en de stand gelijk trokken. De laatste twee minuten werden goed uitgespeeld en van beide kanten was er nog een mogelijkheid op winst. Beide ploegen waren content met het gelijkspel op het moment dat de prima leidende arbiter affloot. Door dit punt en het verlies van de concurrenten stijgt Good Luck naar de zesde plaats en is het met twee wedstrijden voor de boeg een klein stapje dichter bij handhaving. Echter, het is wel van belang om nog meer punten te behalen. Te beginnen komende zaterdag in Tilburg tegen de directe concurrent Melmac.