Wedstrijden > Good Luck 1 - Blauw Wit 1

Datum: 24 mei 2014
Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): Britt Kievit

Good Luck sluit seizoen af met overwinning

Zaterdag 24 mei sloot Good Luck op het eigen complex het seizoen tegen Blauw Wit uit Kloetinge af. Op deze zonovergoten dag was het publiek in grote getale aanwezig om samen met de kampioensploeg en jeugdploegje van de week, Good Luck C1, het eerste team aan te moedigen. Maar eerst zwaaide de jeugdploeg hun trainer Dick Boeter uit, die na jarenlange trouwe dienst stopt bij deze ploeg!

Nadat Good Luck 2 een uitstekend resultaat (12-7) had neergezet, begonnen de korfballers van beide eerste teams aan de strijd. De wind nam toe, dus dit zou een bepalende factor kunnen worden in het aantal doelpunten. In het eerste kwartier profiteerde Blauw Wit met fraaie afstandschoten van de wind in de rug. Good Luck moest daarentegen wat harder werken tegen de wind, maar kwam met geduldig spel en veel inzet tot een 6-5 voorsprong bij rust.

Kort in de tweede helft maakte Good Luck de belangrijke 7-5 met een doorloopbal. De wind nam nog meer toe en er brak na de 7-6 van de gasten een fase aan waarin er 20 minuten niet werd gescoord! Good Luck bleef pressie spelen en kon lange aanvallen laten zien. De inzet werd beloond, want het gaatje werd weer gemaakt. Met nog 5 minuten op de klok was er een dubbele wissel, maar niet om tactische redenen. Nicole den Engelsman en Thea Melaard namen afscheid van de selectie en werden met bloemen en lijsten in het zonnetje gezet. Meiden bedankt voor jullie inzet en gezelligheid. We hopen jullie regelmatig als supporter langs de lijn te zien. Vervolgens werd de wedstrijd uitgespeeld en de arbiter floot bij een 9-7 overwinning voor het laatst. Hiermee is dit seizoen weer afgesloten. Na de promotie van vorig jaar uit de vierde klasse nu gehandhaafd in de derde klasse is een prima resultaat. Zeker met een puntenaantal van 11, waarmee ploegen in andere poules op de vijfde of zesde positie zijn geëindigd! De selectie bedankt alle supporters voor de steun het hele seizoen. Komende weken zijn er nog diverse activiteiten op het complex en in augustus start de selectie weer met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Zin om ook bij Good Luck in de selectie te spelen? Sluit dan gerust aan bij de trainingen in augustus!