Wedstrijden > Good Luck 1 - Paal Centraal 1

Datum: 11 oktober 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint van Paal Centraal

Zaterdag 11 oktober stond de laatste wedstrijd van de 1e helft van de veldcompetitie op het programma. Na wat regen in het begin van de middag was het wederom een ongelooflijk mooie zaterdag! Het Delftse Paal Centraal kwam op bezoek in Middelharnis. Hoewel deze ploeg op de laatste plaats van klasse 3G bivakkeert werd vooraf onderschatting volledig terzijde gelegd. Twee weken geleden wonnen ze met 11-10 van Nexus waar Good Luck vorige week niets tegen in te brengen had. Good Luck nam al snel de leiding, maar de stand werd al snel gelijk getrokken. Daarna sloeg Good Luck een gaatje van twee, door geduldig met lange aanvallen en veel doelpogingen te blijven zoeken. Paal Centraal had halverwege de eerste helft weer aansluiting gezocht, maar zo'n 5 minuten voor rust had Good Luck nog een slotoffensief, waardoor de ploeg met een 8-5 voorsprong thee kon gaan drinken.

In de tweede helft kwamen de gasten via een doorloopbal, die veel weg had snijden, op 8-6. Good Luck hervatte het spel van de eerste helft weer en kwam snel op 10-6. Toen volgde een zwakkere periode van de rood-witten. Het spel werd minder en de vele afstandschoten troffen niet het doel. En zoals het altijd in de sport gaat; " als je zelf niet scoort, scoort de tegenstander". Er ontstond wat twijfel en Paal Centraal kroop langzaam dichterbij tot 10-9. Good Luck leek wakker en pakte toch weer de draad op. Via 11-10 namen de korfballers uit Middelharnis weer het initiatief in de wedstrijd en breidde de voorsprong uit. De uitstekend leidende arbiter floot bij 14-10 voor het laatst. Aanvoerder Arnold Jansen had een dag om niet snel te vergeten. In zijn 200e wedstrijd in het eerste van Good Luck was hij 6x doeltreffend. Een belangrijke en terechte overwinning voor Good Luck, die hiermee op de vierde plaats komt te staan in klasse 3G. Binnenkort gaat Good Luck richting De Staver om zich voor te bereiden op de zaalcompetitie, die op 8 november weer van start gaat.